حجت الاسلام عباس رضی گفت: حضرت فاطمه(سلام الله علیها ) مظهر عبوديت پروردگار و مجاهدت و شهادت مظلومانه در راه ولایت است.
کد خبر: ۹۱۱۵۱۶۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛ به مناسبت فرا رسیدن سالروزمیلاد باسعادت دخت نبی اکرم اسلام ،حضرت  فاطمه زهرا (سلام الله علیها)،کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کارکنان سپاه شهرستان سامان گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها ) شخصیتی جهانی است؛ ایشان سیده نساءالعالمین هستند، شخصیتی که قله‌های معرفت، عرفان و اخلاق را در 20 سال عمر خویش طی کرده باشد، می‌تواند برای همه جهانیان الگو باشد.

وی افزود: حضرت فاطمه همان علی علیه السلام است در قامت زنانه و علی همان فاطمه  سلام الله علیها است در قامت مردانه. زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها ) هیچ نقطه سیاه و خاکستری در حیات سیاسی، اجتماعی، فردی و خانوادگی نداشته است.

حجت الاسلام رضی گفت: حضرت فاطمه(سلام الله علیها ) مظهر مجاهدت در راه ولایت است  وایشان مظهر عبوديت پروردگار و مجاهدت و شهادت مظلومانه در راه ولایت  می باشند؛ لذا بايد سیره فاطمی بیش از پیش در جامعه اسلامی نهادینه شود.

وی در ادامه افزود: فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را حتی خود ما هم نشناختیم، جمله فاطمه الگو است، یک جمله شعاری نیست. ما باید ایشان را بشناسیم؛ اگر حضرت زهرا(سلام الله علیهال) نبود اسلام طور دیگری شناخته می‌شد.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با اشاره به روایاتی در خصوص حضرت زهرا (سلام الله علیها) تصریح کرد: امام باقر (علیه السلام) فرمودند که وقتی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در آستانه ورود به بهشت قرار می‌گیرد، خداوندبه ایشان ندا می‌دهد برگرد بین بشریت نگاه کن و هر که به تو و فرزندان تو عشق و محبت در قلبش است، دست آنها را بگیر و به بهشت ببر، این اهمیت حب به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و فرزندان فاطمه (سلام الله علیها) است.

رضی خاطرنشان کرد: امام باقر (علیه السلام) در روایتی دیگر فرمودند که ای جابر دیده‌ای وقتی جلوی کبوتر دانه‌های خوب و بد را می‌پاشی، خوب را از بد جدا می‌کند؟ در روز قیامت، این بانو، شیعیان و عاشقان واقعی‌اش را اینگونه جدا می‌کند.

حجت الاسلام رضی به روایتی از حضرت زهرا (سلام الله علیها) اشاره نمود و گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در پاسخ به این سوال که خدا چه انسان و سبک زندگی را دوست دارد، فرمودند: خدا دوستدار افرادی است که سه صفت داشته باشد؛ اول اینکه اهل خیر و خدمت باشند، دوم اهل حلم و بردباری و صفت سوم هم این که عفیف باشند.

رضی در پایان سالروز ولادت خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن و مادر  را به تمام زنان و مادران میهن اسلامی ایران تبریک گفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار