خبرهای داغ:
عضو هیات مدیره سازمان فناوری اطلاعات ایران:۴۰ تا ۵۰ طرح داریم که می‌تواند کشاورزی ایران را متحول کند
کد خبر: ۹۱۱۵۱۱۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
۴۰ تا ۵۰ طرح داریم که می‌تواند کشاورزی ایران را متحول کند 

به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، عضو هیات مدیره سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: 40 تا 50 طرح در بحث کشاورزی نوین داریم که اجرایی شدن آنها باعث تحول در کشاورزی ایران می شود. 
 

خسرو سلجوقی در رویداد یک روزه کسب و کارهای مبتنی بر IoF که توسط شتابدهنده کارآفرینی تیک در جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، بابیان اینکه امسال مطالعاتی در کشور انجام گرفت که طی آن پنج بحران کنونی و سال آینده ایران احصاء شده، اظهار کرد: براین اساس تحریم ها، نوسانات ارزی، کسری بودجه دولت، نقدینگی و تورم بانکی پنج بحران ایران هستند که امسال و سال آینده با آن درگیر هستیم. 
وی افزود: همچنین طبق این مطالعات، باوجود چنین شرایطی ایران بهترین مکان برای سرمایه گذاری است و بهترین بخش سرمایه گذاری در آن هم فاوا و مهمترین بخش فاوا نیز خدمات و محتوا است. 
عضو هیات مدیره سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه نوآوری را ضرورت جامعه خواند و گفت: در حال حاضر کشورهای دنیا از نظر اقتصادی در سه گروه کشورهای منبع محور، کارا محور و نوآور محور قرار دارند که متاسفانه ایران به دلیل وابستگی به نفت جزو کشورهای منبع محور است که البته این ظرفیت را دارد با یک جهش مناسب خود را به گروه کشورهای نوآور محور برساند. 


وی تاکید کرد: یکی از اشکالاتی که در نظام اقتصادی کشور ما وجود دارد این است که بهره وری را منحصر به سه بخش ورودی، فرآیند و خروجی کرده ایم، درحالیکه در کشورهای توسعه یافته بهره وری در پنج بخش ورودی، فرآیند، خروجی، پیامد و آثار و تبعات مورد توجه قرار می گیرد، لذا ورودی ها کمتر و تبعات بیشتر خواهد بود. 


سلجوقی تاکید کرد: همچنین در پژوهشی که در سالهای گذشته انجام شده، شاخص بهره وری کل اقتصاد ایران طی سالهای 75تا 93 از 85 به 121 رسیده که بیشترین رشد در بهره وری اقتصاد ایران مربوط به حوزه ارتباطات است.


وی افزود: این رشد حاکی از آن است که بخش ارتباطات حوزه ای بسیار سوده است. 


عضو هیات مدیره سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین بر لزوم بهره گیری از فناوری و حوزه ارتباطات برای تحول در بخش کشاورزی کشور تاکیدکرد و گفت: تاکنون حدود 40 تا 50 طرح برای کسب و کار در حوزه کشاورزی نوین تعیین کرده ایم که می تواند کشاورزی ما را متحول کند. 


وی افزود: این طرح ها در حوزه هایی همچون گلخانه مدرن، پرورش زالو، بازچرخانی فاضلاب، کاشت اسفناج وحشی و... است.

ارسال نظرات