رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه برخی مسئولین بی قانونی می کنند، گفت: بی قانونی کردن و اجرا نشدن قانون به درستی در جامعه موجب گلایه مندی مردم شده است.
کد خبر: ۹۱۱۵۰۶۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ عربعلی بیگی هرچگانی در گفت و گو با خبرنگار ما با تبریک ولادت بی بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها و تبریک روز زن به بانوان مسلمان اظهار کرد: در سن ۱۷ سالگی با شوق و علاقه به جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردم.

وی با بیان اینکه من در سال ۶۳ افتخار داشتم در گردان یا زهرا سلام الله علیها حضور داشته باشم که همرزمانم شهید فاضل، شهید رضا رحمانی ، جمعلی کیانی، شهید ایرج اقا بزرگی و دیگر دوستان رزمنده بودند که می توان به جرات گفت همه خالص، پاک و بی ریا بودند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در آن دوران هیج گونه منیتی در بین رزمندگان وجود نداشت گفت: همه برای رضای خدا و ادای دین و تکلیف در جبهه حضور داشتند و کسی افزون طلب، فخر فروش نبود بلکه همه با یک هدف حرکت می کردند که برخی لطف خداوند برخی را برای شهادت انتخاب نمود و مابقی از قافله شهدا جا ماندیم.

بیگی با اشاره به خاطره ای از گردان یا زهرا سلا الله علیها عنوان داشت: دومین روز عملیات والفجر هشت بود که یه پاتک سنگین از طرف خاکریز بلند موازی اروند، سراسر دشت تانک و نفر بر به سوی خاک ریز حرکت کرده بودند، توپخانه عراق وایران هم آتش می‌ریختند و این میان در بین گردان امام سجاد علیه السلام و گردان یا زهرا سلام الله علیها نخلستان بود که نیروهای گارد ریاست جمهوری عراق از این نقطه ضعف استفاده کرد و جهت دور زدن نیروهای ایران و پس گرفتن فاو حمله کردند. قبل از اذان مغرب بود که فرمانده گردان دستور دادند که شهید رحمانی وشهید الله قلی البته اینجانب هم همراهشون بودم با چند نفر ارپی چی زن از خط عبور کنیم و به پیشواز تانک ها برویم.

وی ادامه داد: ما صبر کردیم تا تانک ها به بیست متری ما برسند که با زدن حدودا ده تانک ونفر بر، و از طرفی آمدن دو دستگاه هلی کوپتر کبری و شلیک به طرف تانک ها و آتش کل نیروها با صدای تکبیر به سوی تانک ها، نیروهای عراقی همه عقب نشینی کردند، شهید الله قلی با گلوله کالیبر تانک زخمی شد که با آمبولانس به عفبه فرستاده شد.

رزمنده دفاع مقدس بیان داشت: با تدبیر حاج کیانی و گردان یا زهرا سلام الله علیها همه نیروها به داخل نخلستان رفتیم که درگیری با عراقی ها به  تن به تن هم کشید، تا ساعت ده شب که نیروهای گردان با عقب نشینی تاکتیکی به طرف خاکریز نخلستان رفتند، که من برای نجات دو نفر از اعضای گردان رفتم که متاسفانه بین نیروهای عراقی محاصره شدیم و شب در سنگری در نزدیکی سنگر عراٖقی ها بود ماندیم و صبح بعد از عقب نشینی عراقی ها به خاکریز بازگشتیم که تانکی را هم در این میان یکی از اعضای گردان به غنیمت آورد.

بیگی به شباهتها و تفاوتهای دوران دفاع مقدس با زمان حال اشاره داشت و افزود: هدف و راه انقلاب در هر دو زمان یکی هست، بسیجی‌ها ورزمندگان همان‌ها هستند و می توان گفت جوانان دهه هفتاد و هشتاد با اینکه جنگ را به چشم ندیدند اما همان اعتقادات زمان جنگ را دارند.

وی افزود: تفاوت این دو زمان در این است که دو چیز انسان را حفظ می‌کند یکی ایمان و دیگری قانون، که متاسفانه می توان گفت که برخی مسئولین مشکل دارند و قانون به صورت کامل اجرا نمی‌شود و این باعث گله‌مندی مردم شده است.

ارسال نظرات