خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در همایش بسیجیان حوزه قدر مرند، گفت: تربیت دینی و قرآنی با بهره‌مندی از کارکرد حقیقی مساجد صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۱۱۵۰۳۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد هادی نیا افزود: نقش بی‌بدیل مفاهیم قرآنی در سبک زندگی جامعه امروز ایران مورد غفلت واقع شده است، اگر نگاهی عمیق و کاربردی به داستان های قرآنی داشته باشیم، خواهیم یافت که مفاهیم نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارند.

وی با اشاره به این‌که جالی خالی قصه گویی مبتنی بر آموزه های قرآنی در فرآیند تربیت فرزند احساس می شود، افزود: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، هر یک از اعضای خانواده؛ وظیفه‌، نقش و تکلیفی بر عهده دارند که در تعریف خانواده از منظر سبک زندگی غربی این شأن و جایگاه متزلزل است.

هادی نیا ادامه داد: کانون های مساجد بهترین مکان برای شناسایی، پرورش و ارتقای سطح فعالان فرهنگی و هنری مساجد هستند، این مراکز در جوار مساجد و در تعامل حداکثری با دیگر متولیان مسجدی در طول سال برنامه های ارزشمندی به عموم اقشار جامعه ارایه می کنند.

وی با بیان این‌که تربیت دینی و قرآنی با بهره‌مندی از کارکرد حقیقی مساجد صورت می گیرد، افزود: اعتقاد داریم مساجد تنها محلی برای عبادت و یا مجالس ترحیم و عزا نیست، بلکه مرکز تبلور اندیشه های فعالان فرهنگی و هنری مساجد برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف نیز است.

این همایش که با اجرای گروه تئاتر و موسیقی ویژه خواهران همراه بود، به همت کانون فرهنگ و هنری ولای علی(ع) و با همکاری حوزه بسیج خواهران فاطمه الزهرای(س) کشکسرای برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها