آیت‌الله توکل مقاومت ملت ایران را منشاء شکل‌گیری مقاومت در میان مسلمانان سایر کشورها بویژه در لبنان، عراق، سوریه و یمن ذکر کرد و اظهار داشت: همین امتیاز در صورت تداوم و گسترش روزافزون، طومار رژیم اشغالگر قدس و ظالمان و زورگویان جهان بویژه امریکا را درهم خواهد پیچید.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۶۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله توکل طی گفت و گویی، مقاومت ملت ایران را منشاء شکل‌گیری مقاومت در میان مسلمانان سایر کشورها بویژه در لبنان، عراق، سوریه و یمن ذکر کرد و اظهار داشت: امنیت، موفقیت در صیانت از نظام اسلامی، که دشمن وعده اضمحلال انقلاب قبل از چهل‌سالگی آن را داده بود، و ایجاد امید در مبارزه با استکبار و صهیونیزم میان همه آزادگان جهان مرهون وحدت ملت ایران بر حول محور رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری است که همین امتیاز در صورت تداوم و گسترش روزافزون، طومار رژیم اشغالگر قدس و ظالمان و زورگویان جهان بویژه امریکا را درهم خواهد پیچید.

وی برآشفتگی جنون‌آمیز دشمنان انقلاب در ارتکاب جنایت علیه مردم ایران را نشانه عجز و استیصال آنها دانست و گفت: پاسداران ومدافعان امنیت حریم ایران اسلامی درسی فراموش نشدنی به شیطان بزرگ و مزدوران گروهکی او خواهند داد.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اقتدار ولایی نظام اسلامی و آغاز مقتدرانه دهه پنجم انقلاب، بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را عنایت بزرگ خداوند در نشان دادن نقاط قوت و ضعف راه پیموده شده دانست و گفت: نشاط جوانان در چهل سال اول انقلاب و ایثار عاشقانه و عارفانه آنان در خروج کشور از بن‌بست‌ها، این پیام را به دولت‌ها می‌دهد که باید به توان داخلی و قدرت سازندگی و خلاقیت جوانان اعتماد و اتکاء کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اظهار این نکته که مواضع الهی رهبر معظم انقلاب باید نصب‌العین همیشگی دولت در تمام برنامه‌ریزی‌ها در تمام عرصه‌ها و سطوح کشور قرار گیرد، یادآور شد: آشنایی با اندیشه‌های امامین انقلاب در مدارس و مراکز آموزش و دانشگاهی باید وجهه اهتمام دولت قرار گیرد و آنچه که در اندیشه و عمل مغایر با اندیشه‌های ناب اسلامی است در تمام مراکز آموزشی باید حذف و با آنها برخورد شود.

آیت‌الله توکل با تبیین منشور گام دوم انقلاب، که توسط رهبرمعظم انقلاب ابلاغ شد، عنوان کرد: در کنار همه نقاط قوت چهل سال گذشته، که باید احصاء و در چهله دوم مورد تقویت جدی قرار گیرد، بررسی آسیب‌ها و عوامل بروز آن بویژه در عرصه‌های داخلی نیز بسیار ضروری و حیاتی است.

استاد برجسته فقه خارج حوزه در ادامه افزود: از نقاط برجسته گام دوم انقلاب، توجه جدی به ظرفیت بالنده و خلاق جوانان و تکیه به استعدادهای داخلی و قطع هرگونه وابستگی به خارج است. فضای مسئولیتی کشور باید به‌سوی جوانان گشوده شود و این عرصه از انحصار پیرمردان و افراد سالخورده خارج شود، ضمن آنکه باید با تمام قوا از تجربه‌های سازنده نیروهای بازنشسته استفاده کرد.

وی استکبار ستیزی و عدالت‌گرایی را از خصوصیات چله اول انقلاب و تجربه‌ای پردستاورد برای مردم ایران در چهله دوم انقلاب دانست و گفت: طبیعی است برای دستیابی پرقدرت به ارزش‌های انقلاب، که ظلم‌ستیزی و عدالت‌گرایی از مطالبات اولیه انقلاب است، باید در انتخابات دقت بیشتر کرد تا افرادی برگزیده شوند که ضمن اعتقاد قلبی و تجربه کار قوی، بتوانند منویات رهبر معظم انقلاب را محقق کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها