مادر شهید هادی حاتم پور یکی از ۴۵۰ لاله پرپر شده دیار گروس با بیان اینکه هادی از خوش اخلاقی زبانزد عام و خاص بود، گفت: شهادت در راه اسلام آرزویش بود.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۳۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهید معظم هادی حاتم پور در دوم خرداد ماه سال یکهزار و سیصد و چهل و چهار در روستای خورخوره از توابع شهرستان بیجار دیده به جهان هستی گشود.

شهید با توجه به سن کمی که داشتند در کلیه تظاهرات‌ها یی که بر علیه رژیم طاغوتی صورت می‌گرفت شرکت فعال داشتند و در میان آنان اعلامیه پخش و تمثال مبارک حضرت امام را شبانه بر روی دیوار نصب می‌کردند.

برای آشنایی بیشتر با این شهید بزرگوار، راهی منزل وی شدیم، وقتی درب خانه شهید را زدیم، خانم مرجان همت زاده مادر بزرگوار شهید حاتم پور که با عصایش به سختی راه میرفت با استقبال گرم و صمیمانه اش ما را به داخل اتاق دعوت کرد، اتاقی پر از خاطره، اتاقی پر از سال‌ها دلشوره مادرانه برای دیدن دوباره دلبندش و اتاقی که پر از تنهایی بود.

تصویر زیبای پسرش که گوشه اتاق جا خوش کرده بود در بدو ورود جلب توجه میکرد، تصویری که تمام تنهایی مادر شهید را به خود اختصاص داده بود و روز و شب خود را با آن سپری می‌کرد.

مادر شهید بعد از نشستن در کنار عکس شهیدش در گفتگوی صمیمانه با خبرنگار ما گفت: هادی اخلاق بسیار نیکوئی داشت و مومن و معتقد به اسلام و آرمان‌های انقلاب بودند و همیشه اخلاق و رفتار خوبی با فامیل و همسایگان داشت و بر انجام فرایض دینی خصوصا نماز اول وقت، روزه، قرآن و دعا تأکید فراوان داشتند و دیگران را به رفاقت و خوشرفتاری با یکدیگر ترغیب می‌نمود.

وی بیان داشت: هادی با سن کمی که داشت در سال ۵۶ در تمام تظاهرات هائی که علیه رژیم منحوس پهلوی صورت می‌گرفت شرکت فعالانه داشت و با کمک دیگر دوستانش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) را در شهر پخش میکرد.

مادر شهید حاتم پور با تاکید بر اینکه فرزندش علاقه خاصی به امام حسین (ع) داشت، افزود: هادی در مراسم‌های سوگواری همیشه الگوی دیگران بود و خواهران و برادران کوچک خود را مخصوصا در ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) به مسجد می‌برد.

وی با آهی که از فراق فرزندش در سینه داشت: ادامه داد: فرزندم هنرمند بود و به شعر علاقه زیادی داشت و نقاشی‌های خوبی هم می‌کشید و دوستانش همیشه تشویقش میکردند.

مادر شهید حاتم زاده ادامه داد: هادی تا کلاس سوم راهنمایی بیشتر درس نخواند و از طریق ارتش به خدمت مقدس سربازی رفت و در جبهه میمک در سال ۶۱ بر اثر اصابت ترکش توپ به دیدار معبودش شتافت.

وی با بیان اینکه از شهید شدن فرزندم ناراحت نشدم و مطمئن بودم راهی که انتخاب کرده درست است، افزود: هادی در وصیت نامه اش که الان در نزد برادر بزرگش است از من و پدرش خواسته بود صیر و بردباری داشته باشیم و گریه نکنیم که موجب شادی دشمنان می‌شود و خواسته بود که برای سلامتی رهبر همیشه دعا کنیم.

مادر شهید با تاکید بر اینکه هادی بسیار رئوف، صبور و شجاع بود و در راه هدفش به شهادت رسیده گفت: انشاءالله به حق همین شهدا که در روز قیامت ائمه اطهار (ع) و پسر شهیدم شافعمان باشند، امیدوارم که انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل خواهد شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات