زنان شهیده کردستان نماد مظلومیترین شهدای ایران اسلامی هستند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: وجود 562 زن شهیده در استان کردستان نمادی از مظلومیت شهدای سرزمین مجاهدتهای خاموش است.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۳۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی کمیته بانوان کنگره ۵۴۰۰ شهید استان که در سالن فرماندهی سنندج برگزار شد، با بیان اینکه مردم مسلمان کردستان از اولین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی با گروهک‌های ضد انقلاب و جدایی طلب درگیری داشتند اظهار داشت: همواره و در صحنه‌های مختلف مجاهدت خاموش مردم مسلمان کردستان ادامه دارد و ما وظیفه داریم کنگره‌ای در تراز شهدای مجاهد و انقلابیمان برگزار کنیم.

وی گفت:در طول مدت تشکیل کمیته که آغاز آن از کنگره پیشمرگان کرد شروع و تا برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان ادامه خواهد داشت با توجه به تلاش‌های کمیته بانوان در این حوزه برای نشان دادن جایگاه والای شهدا قدردانی کرد و عنوان نمود که امیدواریم این کار فرهنگی برای همیشه در راس کار قرار گیرد.

سردار رجبی با بیان اینکه کار فرهنگی اختصاصی به زمان خاص ندارد و باید همیشگی باشد افزود: در برهه زمانی و با ورود هجمه فرهنگی که جوانان ما را تهدید می‌کند کار فرهنگی باید به صورت اقدامات مقابله‌ای و مصون سازی و اقدامات فرهنگی و ارزشی تولید شود که برگزاری کنگره و اجلاسیه‌های مختلف هم خارج از این حوزه نخواهد بود.

سردار رجبی در ادامه خاطرنشان کرد: این کارگروه با حضور پررنگ خود در تشکیل و ارائه راهکار‌های مناسب می‌تواند بازوی توانمندی برای برگزاری این حرکت عظیم فرهنگی باشد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به رشادت شیرزنان کردستانی در طول ۸ سال دفاع مقدس و پیش از آن اشاره و خاطر‌نشان کرد: از ۵۴۰۰ شهید استان، ۵۶۲ شهید زن هستند.

وی گفت: اجلاسیه کنگره ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان ۹ اردیبهشت در سنندج برگزار می‌شود.

سردار رجبی با اشاره به اینکه زنان در پشت جبهه‌ها همواره نقش بی بدیلی را ایفا می‌کردند خاطر نشان کرد: هر چند شهدا نیازی به این کار‌ها ندارند، ولی برگزاری این چنین یادواره‌ها و کنگره‌هایی برای یک نظام اسلامی، به خاطر آوردن یادآوری‌های آنان برای نسل جوان است لذا کنگره شهدای زن استان در حد و اندازه مجاهدت بی بدیل مجاهدین راستین کردستانی باشد.

وی ادامه داد: کردستان از استان‌هایی است که دوران جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تأثیری مستقیم داشت، این استان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن، بیش از ۵۴۰۰ شهید گلگون‌کفن را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم کرد که ۵۶۲ نفر آن زنان بودند.

سردار رجبی خاطر نشان کرد: شهدا یک عمر با خدا معامله کردند و جانانه در مقابله دشمنان ایستادند و به شهادت رسیدند، اما متاسفانه عده‌ای از مسوولین اداری دَین نمی‌کنند و سهولت‌هایی در بعضی کار‌ها وجود دارد.


۱۰ درصد شهدا کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند

ناهید منصوری دبیر کنگره بانوان ۵۶۲ زن شهیده کردستان گفت: این شیرزنان الگوی کاملی از ایثار، ازخودگذشتگی و ایمان هستند که باید با‌ترویج افکار و آموزه‌های آنان در میان زنان به‌ویژه دختران جوان در تقویت باور‌های جامعه‌ساز در کشور اسلامی‌مان گام برداریم.


وی نیز با اشاره به نقش تاثیر گذار زنان استان در دوران‌های مختلف انقلاب گفت: از مجموع شهدای استان ۵۶۲ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که این میزان ۱۰ درصد کل شهدا را شامل می‌شود.


ناهید منصوری اظهار داشت: برگزاری یادواره‌ها و جشنواره‌های مختلف علاوه بر اینکه زمینه آشنایی نسل جوان جامعه را با فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا فراهم می‌کند موجب خواهد شد گوشه کوچکی از حقی که این بزرگواران بر گردن ما دارند ادا شود.

برگزاری کنگره شهدا ادامه حرکت جهادی است

بتول سرکانی مسوول بسیج جامعه زنان استان کردستان نیز در ادامه یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) جلسات بزرگداشت کنگره‌های شهدا را ادامه حرکت جهادی نامیدند لذا باید نام و یاد شهدا در جامعه رواج پیدا کند و همواره تکرار شود و این به معنای آن است که نسل امروز ما باید با اهداف و آرمان‌های شهدا آشنا شوند و بدانند که زنان ما نیز همپای مردان در مقابل دشمنان ایستادند و از ارش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه زنان شهید استان نیز در همین راستا است، افزود: برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر این اجلاسیه برنامه ریزی‌های مناسبی از جمله ایجاد بانک اطلاعاتی از شهدای زن کردستان، دیدار با خانواده‌های شهدا، تهیه و چاپ بروشور، ویژه نامه، چاپ وصیت نامه و ... انجام شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار