خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون امور هنری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان فارس خبر داد:
معاون امور هنری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان فارس از فراهم کردن زیرساخت‌های جایزه ادبی ریحانه از ریز مجموعه‌های همایش‌های ریحانه النبی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۲۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهدی رنجبر معاون امور هنری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان فارس در حاشیه جشن های مردمی کوثر از سری برنامه های همایش ریحانه النبی که به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان مهر برگزار می شود در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های همایش ریحانه النبی در طول سال پیگیری می شود و در نظر است که برنامه های مرتبط با این همایش و به خصوص جایزه ادبی ریحانه در طول سال برگزار شود.

رنجبر ادامه داد: اگرچه در حال حاظر امکان برگزاری این برنامه در طول سال میسر نیست اما زیرساخت های این موضوع در حال شکل گیری است.

وی افزود: مرکز اسلامی فاطمیه با همکاری نهادها و دستگاه های فرهنگی و هنری، چه در بخش خصوص و چه در بخش دولتی در حوزه زیرسازی این اتفاق بزرگ که تحلیلگران و کارشناسان آن را به عنوان سومین رویداد مهم فرهنگی و مذهبی کشور می دانند تلاش می کند این زیرساخت فراهم شود که در طول سال برنامه های مختلفی اجرا شود.

رنجبر اظهار کرد: بحث بین المللی شدن همایش ریحانه النبی مطرح شده است اما باید یک قوام و زیربنایی در حوزه ملی شکل بگیرد و اتفاقات خوبی بیافتد و زیرسازی ها انجام شود تا هم بتواند در عرصه بین المللی مطرح شود و هم برنامه ها در طول سال اجرا شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: از ابتدای برگزاری همایش ریحانه النبی هدف این بود که بتوانیم نمایشنامه، فیلم و قصه هایی بر مبنای حوزه های اختصاصی ریحانه النبی مانند حوزه حضرت زهرا(س) داشته باشیم؛ اما همه گیر و مردمی بودن باعث شد برنامه های عمومی در نظر گرفته شود هرچند این موضوع می تواند به زیرساخت های این اتفاق بزرگ کمک کند؛ اما به هر حال تخصصی شدن این برنامه ها در دستور کار است.

رنجبر بیان کرد: اکنون و در سومین سال برگزاری این همایش، احساس می شود در دوره بعدی این برنامه ها باید وارد حوزه تخصصی شود، کادر بندی شود و بتواند یک زیرسازی برای فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله حوزه قصه نویسی، داستان نویسی و نمایشنامه و کتاب نویسی به صورت تخصصی برای موضوع مذهبی حضرت فاطمه(س) و حتی بعدا به صورت گسترده تر با موضوع مادر، زن و حواشی آن صورت بگیرد.

وی در خصوص نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در برگزاری همایش ریحانه النبی نیز گفت: تمام برنامه های حوزه رسانه، حوزه جشن های مردمی و برنامه های فرهنگی و هنری توسط اداره کل ارشاد برگزار می شود.

رنجبر افزود: تمام برنامه های همایش از ابتدا با همکاری تمامی نهادها صورت می گرفت و همه آنها کمک کردند تا این اتفاق میمون صورت گیرد؛ اما گاهی برخی از نهادها نقش مهمتری دارند و طبیعتا اداره کل فرهنگ و راشاد اسلامی استان فارس و حتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس رسالتشان که شرکت در حوزه های فرهنگی و هنری و مذهبی است فعالیت بیشتری دارند و از ابتدای کار تا پایان با برگزارکننرگان و محریان همراهی می کند کما اینکه برگزاری جشن های سه روزه مردمی بر عهده معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها