عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مسئولان نسبت به اجرایی شدن مصوبه تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری اقدام کنند.
کد خبر: ۹۱۱۴۸۵۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

حجت الاسلام محمد خلیل پور با اشاره به تصویب تغییر نام فرودگاه بین المللی ارومیه به نام شهید باکری در جلسه شورای نظارت بر نامگذاری اماکن آذربایجان غربی افزود: متاسفانه تاکنوت مصوبه مذکور مبنی بر تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری انجام نشده که لازم است مسئولان مربوطه سریعا مصوبه را اجرایی کنند تا نام شهید باکری بر سر در فرودگاه ارومیه نمود یابد.

وی با تاکید براینکه شهید باکری تبلور غیرت آذربایجان و در شخصیت و اخلاق و منش اسطوره است ادامه داد: افرادی که در این نامگذاری خلل ایجاد می کنند باید پاسخگو باشند.

خلیل پور با اشاره به یادمان شهید باکری در ارومیه نیز اظهار کرد: پروژه عظیم یادمان شهید باکری در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین یادمان و اقدامات انجام شده در حدود 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: این پروژه عظیم رفاهی تجاری و تفریحی نیازمند بودجه است که متاسفانه بدلیل مشکلات مالی شهرداری عملیات اجرای آن به کندی پیش می رود لذا کمک ریالی دولت در پیشرفت این پروژه کمک شایانی را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، مهدی باکری در ۳۰ فروردین ۱۳۳۳ در میاندوآب و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و به عنوان یکی از شهرداران سال‌های اوایل انقلاب ارومیه جزوه نام‌آوران ملی هشت سال دفاع مقدس و فرمانده هان شهید دوران جنگ بوده است که در دوران دفاع مقدس در عملیاتهایی همچون فتح المبین، بیت المقدس، والفجر مقدماتی ، 1،2،3،4حضور یافت و سرانجام در عملیات بدر در سال 63 به مقام شهادت نائل شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات