مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال 98 عملیات اجرایی احداث 3700 واحد مسکن ارزان قیمت در استان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۷۸۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پنجمین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان  چهارمحال و بختیاری به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان و با حضور مدیران و معاونین ادارات کل هواشناسی،راهداری و حمل و نقل جاده ای ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرودگاه شهرکرد، مدیرشعب بانک مسکن و مدیر دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی در استان درمحل سالن جلسات اداره کل هواشناسی استان برگزار شد.

درابتدای این جلسه داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اهداف طرح ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: اولویت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بحث مسکن دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در پروژه های احداث مسکن و احیاء بافت های فرسوده و ساماندهی سکونت گاههای غیررسمی می باشد.

حسینی در ادامه افزود: در راستای اجرای دستور وزیر راه و شهرسازی و باهمکاری اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از ابتدای سال 98 عملیات اجرایی احداث 3700 واحد مسکن ارزان قیمت در استان چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.

وی اظهارداشت : یکهزار و 850 واحد مسکونی این طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان احداث خواهد شد و  اداره کل راه و شهرسازی زمین مورد نیاز آن را تأمین خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد که یکهزار و 850 واحد دیگر نیز در قالب طرح ملی بازآفرینی شهری در سطح استان چهارمحال و بختیاری احداث خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرکل هواشناسی استان از ثبت نام 30هزار نفر در سامانه تهک (سامانه توسعه هواشناسی کاربردی) این سازمان خبر داد و گفت : علم هواشناسی ابتدا در جهت حمل و نقل هوایی شکل گرفت ولی درحال حاضر اکثر مشاغل و صنوف مختلف برای تصمیم گیری و برنامه ریزی بهتر از اطلاعات سامانه های هواشناسی استفاده می کنند.

شاهرخ پارسا همچنین از اجرای طرح توسعه هواشناسی کاربردی در زمینه معماری، شهرسازی و عمران خبرداد و افزود: هنگام انجام مطالعات شهرسازی و شناسایی اراضی مستعد جهت توسعه شهری اطلاعات هواشناسی در سودمند بودن این مطالعات ضروری می باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در مکان یابی شهرها و شهرک های جدید و همچنین مکان یابی شهرک های صنعتی، شناخت زاویه وزش باد جهت جلوگیری از آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت بوده که هواشناسی استان در همین راستا با توسعه سامانه هواشناسی کاربردی اطلاعات خوبی را دراختیار مهندسان شهرسازی، عمران و معماری خواهد گذاشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم با ارائه گزارشی از روند تکمیل آماده سازی معابر منظریه شهرکرد، از سرعت مطلوب عملیات اجرایی این پروژه خبرداد.

سهراب رئیسی در ادامه افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در راستای احداث مسکن ارزان قیمت، اقدام به پیش ثبت نامی از متقاضیان این طرح نمود که تاکنون بالغ بر 6هزار نفر در این طرح ثبت نام نموده اند.

وی اظهارداشت: پس از اتمام مهلت ثبت نام و باتوجه به ظرفیت موجود اطلاعات و شرایط متقاضیان با استفاده از سامانه های اطلاعاتی پایش و احراز خواهد شد.

مدیر امور شعب بانک مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز از برگزاری جلسات متعدد با انبوه سازان استان خبر داد و افزود: در راستای برطرف نمودن موانع و مشکلات پیش روی ساخت و ساز مسکن، از انبوه سازان و دیگر نهادهای اثر گذار در این زمینه دعوت به عمل آمد و مشکلات و موانع موجود مورد بررسی قرارگرفت و راهکارهای برطرف نمودن موانع مذکور نیز احصاء شده و در دستور کار قرار دارد.

محسن ربانی یکتا، اعلام کرد: بانک مسکن آمادگی دارد در جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز انبوه سازان و فعالان ساخت و ساز مسکن در قالب طرح های موجود همکاری لازم را به عمل آورد.

ارسال نظرات