خبرهای داغ:
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی خبر داد
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی از رقابت حدود ۳۵۰ فعال قرآنی در سیزدهمین جشنواره مدهامتان استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۷۳۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹

به گزارشخبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار داشت: مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان روز گذشته جمعه سوم اسفند در مسجد امام خمینی(ره) شهید یاغچیان تبریز برگزار شد.

محمد هادی نیا با بیان این‌که این دوره از مسابقات با همکاری کانون شمیم ولایت تبریز اجرایی شد، خاطرنشان کرد: حدود 350 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی در رشته های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند که به اذعان نماینده و ناظر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، سطح کمی و کیفی این رقابت‌ها بسیار مطلوب بوده است.

وی با اشاره به این‌که مسابقات در دو رده سنی 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال و در رشته های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، قرائت ترتیل، حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقلیدی و قرائت نماز با حضور خواهران و برادران برگزار شد، گفت: این مسابقات در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و جذب و ترغیب نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی مساجد برگزار شد.

هادی نیا افزود: سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با نام «مدهامّتان» با هدف کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت های قرآنی برگزار می شود.

وی ادامه داد: ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سراسری، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی در جهت تقویت فعالیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد و آشنایی بیش از پیش مسؤولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله دیگر اهداف برگزاری مسابقات بوده است.

به گفته مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی؛ قرار است برگزیدگان این دوره از مسابقات استانی مدهامتان به مرحله کشوری معرفی شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها