در افتتاحیه دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت عنوان شد
مسئول بسیج مهندسین صنعت در افتتاحیه دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت از عارضه یابی 15 هزار واحد صنعتی تا پایان سال 98 خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۷۱۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی اصغر شهبازی رییس سازمان بسیج مهندسین سازمان بسیج مستضعفین در افتتاحیه دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت با اشاره به برگزاری نمایشگاه فناوران و صنعت در دوره چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: خدا را شاکریم که در دهه پنجم انقلاب اسلامی نمایشگاه را با حضور بخش های بسیجی صنعت، سازمان انرژی اتمی،نیرو و... برگزار کردیم.

وی افزود:در دوره ی جدید فعالیت بسیج، اقشار ۲۲ گانه برای اثربخشی بیشتر برنامه های خود را بازنگری کردند. بسیج صنعتی با مطالعه به عنوان امتداد مردمی سازمان های و ارگان های دولتی به این نتیجه رسید بنای سه طرح اساسی را در سال های اخیر طرح ریزی کند.

شهبازی عنوان کرد: یکی از این طرح ها تبیین نظام مسائل است؛ ما نسبت به نظام مسایل نیازمند کار اساسی هستیم که بحث تسهیل مسایل توسط بسیج مهندسی انجام می شود.بر همین اساس برخی توان مندی ها در صنعت مغفول مانده و بسیج به دنبال شبکه اطلاعاتی برای تجمیع نظام مسائل در کشور  است. برهمین اساس  ۶ هزار قلم کالا وارد کشور  می شود که ۷۰ درصد آن در داخل قابل تولید و طراحی است.

در مورد طرح دوم بسیج مهندسین،90 هزار واحد صنعتی در کشور هستند که نیمی از آنها  تعطیل اند و  بسیج مهندسین  ۵ هزار مجموعه از این واحد ها را پایش و عارضه یابی کرده است همچنین  در سال ۹۸ مقرر شده تا ۱۵ هزار واحد عارضه یابی شوند.

طرح سوم بسیج مهندسین  عملیاتی کردن پروژه ی جهاد روشنایی است. با توجه به میزان تابش نور خورشید در ایران، دو سوم کشور قابلیت نصب سلول های خورشیدی را دارد.این طرح نیروگاه های خورشیدی را توسعه داده و از ۵ کیلو وات تا ۱۰۰ کیلو وات افزایش می دهد و در صورت تصویب بودجه ۳ هزار نیروگاه عملیاتی می شود. گفتنی است بخش دوم  طرح جهاد روشنایی  بومی سازی دانش ساخت سلول های خورشیدی است که امیدواریم سالیان آینده به آن برسیم.

وی افزود: بسیج مهندسین عمدتا بر روی موضوعات اثر بخش متمرکز است  لذا در ۵ وزارت خانه مرتبط با بسیج مسایل مورد نیاز کشور مطرح شد تا طی مسابقه ای ۵ راهکار عملیاتی ارائه شودشایان ذکر است که در دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت   ۲ هزار طرح مشارکت داشتند که از میان آنها  ۲۸۰ طرح اتتخاب شد که اکثر آنها  قابلیت تجاری سازی دارد.

ارسال نظرات