خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۱۱۴۶۹۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود،
در علم مدیریت رسانه ،اصلی به نام فاکنشن یا کاربرد وجود دارد یعنی بدانی کاربرد رسانه ای که در آن کار می کنی چیست.
از سوی دیگر نگارش یا نوشتن نیز دارای یک مثلث طلایی است یعنی از خودت بپرسی چه چیزی را؟ برای کجا و چگونه می نویسی ؟
به عبارت دیگر آفت بزرگ کانال های تلگرامی که دقیقا نقطه اختلاف بین خبرنگاران با آنان است نیز در همین دو اصل نهفته است.
کانالهای تلگرامی باید بدانند که کاربردشان صرفاً و صرفاً و صرفاً سرگرمی، تبلیغات است نه نشر اخبار، نه دست بردن در اموری که از آن سر رشته ای ندارند!!
اگر این اصول را رعایت نکنی و سال ها هم کسی از ارشادو سازمانهای متولی به شما چیزی نمی گوید همین می شود که کار به کاردان سپرده نمی شود.
در دی ماه 96 بی تجربگی کانال ها سبب فراخوان برای تجمع مردم و شعار در خیابان های شاهرود می شود
کانال تلگرامی که تا دیروز بقالی و یا کبابی داشته و امروز به عرصه خبر وارد می شود نمی فهمد که ورود به مقوله ای مانند فراخوان راهپیمایی ضد نظام حتی نفی آن نیز آفت است اما چه بگوییم از اینکه کار دست کاردان نیست.
کانال هایی نوشتند که معاندان نظام برای راهپیمایی دیماه 96 فراخوان داده اند مردم به هوش باشید!! همین امر سبب شد تا آن هایی که نمی دانستند هم بدانند که قرار است بیگانگان فراخوانی بدهند!
متاسفانه آفت کانالهای تلگرامی که اصلا و قانونا فیلتر هم هستند اما مسئولان شهرستان بی هیچ حساب و کتابی با آنها جلسه می گذارند و این روزها هم دارد دامن گیر شهرمان می شود !  باید مراقب بود و دانست که کاربرد یا فاکنشن رسانه ای که در دست داری چیست ؟ اگر کاربردت سرگرمی است برو و به همان مسابقه کی از همه قشنگ تره ... من من من من ساعت 10 شب خودت بپرداز!
برو همان گردشگری را تبلیغ کن و پولت را دربیاور چرا به تولید محتوا و پوشش اخبار می پردازی که این عرصه نه جولانگه توست.و متاسفانه این حقیقت تلخ این روزهای ما در شهرستانی مثل شاهرود است.
* روزنامه نگار و فعال رسانه
ارسال نظرات
پر بیننده ها