رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: دردوران دفاع مقدس ما با جنگ سخت روبه رو بودیم و حال با جنگ نرم، در جنگ سخت عده ای خیانت کردند که می توان به منافقین و بنی صدر اشاره کرد و در حال حاضر هم بعضی از مسئولین خواسته یا ناخواسته خیانت می کنند.
کد خبر: ۹۱۱۴۶۹۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ کیوان ملکیان دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه برای اولین بارآذرماه سال1363 درسن 14 سالگی به ندای حضرت امام لبیک گفته و به مناطق عملیاتی اعزام شدم اظهار کرد: سال1364 به جمع دلاورمردان گردان خط شکن یا زهرا(سلام الله علیها) پیوستم ودرعملیات پیروز مندانه والفجر 8 شرکت نمودم.

وی با تاکید بر اینکه از اینکه مدتی ازبهتربن ایام عمرم را درجمع با صفای رزمندگان گردان یا زهرا سلام الله علیها خرسندم عنوان داشت: گردان یا زهرا یک ویژگی بیار مهمی را دار بود و آن عملیاتی وخط شکن بود آن می باشد و ازآنجا که عملیات یک فرصتی بود برای وارد کردن ضربه کاری به دشمن بعثی لذا آرزوی رزمنده ها عضویت دراین گردان می‌بود.

رزمنده دوران دفاع مقدس به ویژگی های شهید فاظل فرمانده گردان یا زهذا سلام الله علیها اشاره داشت و خاطرنشان کرد:  فرمانده گردان (شهید حاج سید کمال فاضل) یک عارف به تمام معنی، فردی مخلص ، بی ریا ودوست داشتنی بود که رزمنده ها به شخص ایشان علاقه وافری داشتند.

وی به نحوه شهادت فرمانده گردان یا زهرا سلام الله علیها اشاره داشت و بیان کرد: عملیات والفجر 8 کاملا درخاک دشمن انجام شد وماموریت گردان درشب اول، شکستن قسمتی ازخط وانهدام یک مقر پشتیبانی در انتهای نخلستان، الحاق با گردان امام حسین علیه السلام  و احداث سنگر و خط  دفاعی تا قبل از روشن شدن هوا بود که این ماموریت درهمان لحظات اولیه،  شروع عملیات به نحو احسن انجام شد.

ملکیان گفت: عملیات درساعت 22 و10 دقیقه شب، 20 بهمن شروع شد ولی خبر عملیات درغروب بیست و یکم پخش شد و ما دراین مدت ازهیج جای دنیا خبر نداشتیم بیم آن داشتیم که یگانهای دیگر موفق عمل نکرده باشند چرا که هر ازگاهی هواپیماهای دشمن می آمدند و ما را بمباران می‌کردند.

وی ادامه داد: پاتک‌های دشمن شروع شده بود و از پشت سرهم آن‌هایی ازشهر فاو متواری شده بودند قصد گریز داشتند. می توان گفت کاملا درمحاصره بودیم که خبر پیروزی عملیات وضعیت را تغییرداد و جان دوباره گرفتیم.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: فردای آن روز یعنی صبح 23 بهمن حاج کمال در خط تردد می کرد رزمندگان با دیدن او به طرفش می رفتند او را در بغل می گرفتند سروصورتش می بوسیدند و پیروزی عملیات را تبریک می گفتند.

ملکیان تصریح کرد: پس از این که فرمانده گردان از رزمندگان جدا شد و به سمت گردان امام سجاد علیه السلام حرکت کرد، چند قدمی فاصله نگرفته بود که راکت به کنارش اصابت کرد و فرمانده از ناحیه  سر و پهلو به شدت مجروح وهنگام انتقال به عقبه آسمانی شد.

ملکیان به شباهتها و تفاوت های دوران دفاع مقدس با زمان حال اشاره کرد و خاطرنشان شد: دردوران دفاع مقدس ما با جنگ سخت روبه رو بودیم و حال با جنگ نرم، در جنگ سخت عده ای خیانت کردند ازجمله منافقین و بنی صدر در حال حاضر هم  بعضی از مسئولین خواسته یا ناخواسته خیانت می کنند که می‌توان گفت که این وضع موجود اقتصادی زیبنده کشورنیست ما در زمان جنگ، هم تحریم بودیم اما به لطف خدا در جنگ پیروزشدیم.

وی با تاکید بر اینکه شیوه مواجهه دشمن با نظام جمهوری اسلامی تغییر کرده است، ادامه داد: دشمن از ابزار رسانه ای فراوان برخورداراست همت بلندتری برای مقابله با دشمن لازم است وان‌شاالله ما پیروز میدان خواهیم بود.

ارسال نظرات