امام جمعه تبریز تاکید کرد

برای تامین امنیت غذایی مردم متخصصان کشاورزی به علوم روز مجهز شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار اعضای نظام مهندسی کشاورزی استان با تبریک روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، مراقبت از خاک، آب، جنگل و دیگر موهبات الهی را وظیفه همگانی دانست و گفت: برای تامین امنیت غذایی مردم متخصصان کشاورزی به علوم روز مجهز شوند.
کد خبر: ۹۱۱۴۶۸۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم افزود: با توجه به گسترش علوم در حوزه های مختلف خصوصاً حوزه کشاورزی، برای تامین امنیت غذایی مردم، فارغ التحصیلان و مهندسان بخش کشاوزی باید با گذراندن دوره های تخصصی نظرات کارشناسی قوی و متقن ارائه دهند.
وی ادامه داد: شناسایی موانع و مشکلات و تبیین راههای عبور از این مشکلات، در بهینه‌سازی عملکرد متخصصان و مهندسان فعال در سازمان های وابسته جهاد کشاورزی بسیار اثرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه سالانه 20هزار نفر دانش آموخته کشاورزی به جامعه ما اضافه میشود، گفت: باید زمینه فعالیت این نیروهای تازه نفس جهت افزایش بهره وری ها در بدنه فعالیت های کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه تبریز استفاده از ماشین آلات و بالابردن ضریب مکانیزاسیون برای تولید محصول سالم را از ضرورت های بخش کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این حوزه میتواند کمک شایانی به وزارت جهاد کشاوزی داشته باشند.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر حضور مهندسان کشاورزی در عرصه های بین المللی برای کسب علوم و تجارب جدید تصریح کرد: مجهز شدن به علوم و فنون جدید و آشنایی با آخرین یافته های علمی نظارت بر تولید محصول سالم در واحدهای تولیدی کشاورزی برای مهندسان این حوزه سهل تر کرده و سوء مدیریت ها و عدم کارایی ها را با نظرات کارشناسی از بین میبرد.
وی ریشه یابی مشکلات در تامین مواد غذایی را حائز اهمیت دانست و گفت: تامین رفاه مردم از مرزعه تا سفره رسالتی عظیمی بر عهده مهندسان کشاورزی است که با وجدان و اعتقاد به آموخته های خود در خدمت جامعه هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار