فرماندار ویژه میانه در دیدار با سران عشایر این شهرستان با اشاره به جایگاه عشایر و روستائیان در تولید مواد غذایی گفت: یکی از محورهای اصلی استقلال کشور، امنیت غذایی است.
کد خبر: ۹۱۱۴۶۶۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا مشایخی اظهار داشت: عشایر در حوزه دامداری و تولیدات دامی از جمله شیر و گوشت نقش موثری دارند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل به حق عنوان ذخایر انقلاب را به عشایر داده اند، افزود: عشایر زحمتکش و همیشه در صحنه، همواره پای این انقلاب و نظام مانده اند تا سنگر تولید جامعه خالی نماند.
مشایخی با اشاره به ارائه خدمات مختلف از جمله احداث راه، تامین آب، ارائه خدمات دامپزشکی، رسیدگی به مراتع و غیره گفت: تثبیت جمعیت روستایی و عشایری در سکونتگاه های قشلاقی از برنامه های دولت است.
وی با بیان ملموس بودن سختی های عشایر اظهار داشت: برای تامین رفاه و تسهیل امور این قشر از جامعه، خدمات قانونی دیگر ارائه می شود که امکانات زیرساختی و اولیه در قشلاق ها در دست اقدام است.
مشایخی افزود: برای سه قشلاق شهرستان و دیگر قشلاق هایی که امکان لازم را داشته باشد، استفاده از آب کشاورزی انجام خواهد شد؛ همچنین امکان اسکان عشایر را با ارائه تسهیلات بهسازی و نوسازی مساکن روستایی و طرح هادی فراهم می کنیم.
رییس امور عشایر میانه نیز در این دیدار گفت: در چهار قشلاق طی دو سال اخیر گازرسانی، تامین آب شرب و گازرسانی انجام شده است.
علی آبادی افزود: همچنین 15 میلیارد ریال اعتبار عشایر و تشکل های عشایری در قالب تسهیلات قرض الحسنه به خریداران نهاده پرداخت و حدود پنج هزار تن انواع نهاده در بین عشایر توزیع شده است.

ارسال نظرات