عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: التهاب در بسیاری از بازارها بر اثر جو روانی و حرف بوده، برخی افراد شاید به دنبال ایجاد رونق کاذب باشند و امیدوارم این گونه نباشد.
کد خبر: ۹۱۱۴۶۱۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴

رسول جهانگیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، به برخی اظهارات نسنجیده پیرامون افزایش قیمت  لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: نباید صحبتهایی شود که در بازار تقاضای کاذب ایجاد شود گفت: زمانی که من یک مسئولیت خاصی را عهده می شوم در زمانی که کشور در شرایط خاصی به سر می برد باید بدانم اگر کالا به اندازه نیاز هم در کشور وجود دارد با یک اظهار نسنجیده ممکن است با کمبود آن کالا مواجه شویم.

به گفته جهانگیری، التهاب در بسیاری از بازارها بر اثر جو روانی و حرف بوده، برخی افراد شاید به دنبال ایجاد رونق کاذب باشند و امیدوارم این گونه نباشد، شاید این صحبت ها ناخواسته بوده اما مردم باید بدانند در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم به عنوان نمونه ما به هیچ وجه کمبود پوشک نداشتیم بازار به دست برخی افراد سودجو افتاده برخی افرادی هم که به دنبال بازار پوشک نبودند به دنبال آن آمده و تقاضای کاذب در بازار ایجاد و نظم آن بهم خورد، مسئولین باید حواسشان باشد که لحن صحبت آنان به گونه ای نباشد که تقاضای کاذب در بازار ایجاد و در دل های مردم هول و اضطراب ایجاد شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: امیدوارم نظر رئیس اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران چیز دیگری بوده باشد؛ اعتقاد من این است که با گذشت زمان جو بازار رو به آرامی رفته و التهاب آن فروکش می کند، کشور به دنبال عادی سازی این شرایط و تطبیق و آرامش است و به حمدالله از این وضعیت ملتهب عبور خواهیم کرد.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای هیئت نظارت بر اصناف معتقدند رئیس کنونی اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران دیگر صلاحیت حضور در راس اتحادیه را ندار، گفت: در این رابطه باید دستگاه های نظارتی تصمیم بگیرندو این مساله در صلاحیت بررسی بنده نیست، ایشان اظهاراتی را انجام داده که باعث التهاب در بازار شده و سخن من این است که مسئولان محترم اصناف از این دست صحبت ها نکنند، هیچ مسئولی در اصناف نباید موج آفرینی و در پازل دشمن بازی کند، در قبال مردم مسئولیت داریم و نباید اذهان عمومی را مشوش کرده و تقاضای کاذب ایجاد کنیم. مشکل امروز بازار کشور اعم از سکه، طلا، ارز و خودرو تقاضای کاذب است، آیا بازار ما به این تعداد خودروی خریداری شده نیاز داشت؟ در نتیجه مشکل ایجاد تقاضای کاذب برای یک کالاست.

ارسال نظرات