خبرهای داغ:
به همت بسیج دانشجویی دانشکده پیراپزشکی ممسنی، همایش روشنگری پالرمو و FATF با حضور حجت الاسلام قاسمی نماینده نهاد رهبری در این دانشکده و سایر مسئولین و دانشجویان دانشکده در سالن اجتماعات برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۵۹۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به همت بسیج دانشجویی دانشکده پیراپزشکی ممسنی، همایش روشنگری  پالرمو و FATF با حضور حجت الاسلام قاسمی نماینده نهاد رهبری در این دانشکده و سایر مسئولین و دانشجویان در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.

قاسمی ضمن بیان موضوعاتی پیرامون FATF و پالرمو گفت:  یکی از دلایل مخالفت ما با FATF این است که تعریف ما از تروریست با تعریف کشور های عضو FATF از تروریست متفاوت است شاید در حال حاضر فقط 4 گروه داعش ، طالبان ، القاعده و النصره را جزو گروه های تروریستی بدانند ولی خود آمریکا که از کشور های عضو FATF است صراحتا سپاه پاسداران و حزب الله را جزو گروه های تروریستی قلمداد کرده است.

وی اضافه کرد: همین الان سردار قاسم سلیمانی در لیست تحریم های سازمان ملل است با شرکت صنایع دفاعی ما که یک نهاد شرعی و قانونی است یا وزارت دفاع ما در لیست تحریم سازمان ملل است. پس عقل سلیم حکم می کند که در مورد این نگرانی ها توجه ویژه شود و نکته قابل توجه تر این است که کشور های ناظر  رژیم صهیونیستی و عربستان  هستند.

قاسمی در ادامه گفت: بعد از تصویب FAFT دیگر دور زدن تحریم ها ممکن نیست و تحریم های بعدی آمریکا می تواند دقیق تر شود چون یک وقتی اقتصاد ما یک جبهه در بسته بود هیچ اطلاعاتی از داخل آن به آمریکایی ها داده نمی شد آنها فقط می توانند ورود و خروج پول را ببینند و آن جا را مسدود کنند اما با تصویب FATF می توانند شاهرگ های حیاتی اقتصاد ما را مثل یک سی تی اسکن ببینند و به راحتی اقتصاد ما را نابود کنند و نکته قابل توجه این است که وقتی از رئیس FATF با دستیار وزیر خزانه داری آمریکا می پرسند که چکار کنیم که ایران نتواند تحریم ها را دور بزند پاسخ می دهد باید مجبور شان کنیم FATF را قبول کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها