خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد:
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: فعال کردن توریسم ایثار در شیراز جهت انتقال فرهنگ ایثار و رشادت ضروری است.
کد خبر: ۹۱۱۴۵۸۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش اخبرگزاری بسیج از فارس، علی ناصری، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأكید كرد و افزود: فعال کردن توریسم ایثار در شیراز جهت انتقال فرهنگ ایثار و رشادت ضروری به نظر می‌رسد.

ناصری گفت: امروزه با گسترش شهر نشینی، مقوله ایمنی وخدمات رسانی در این عرصه اهمیت ویژه‌ای یافته به‌گونه‌ای که برنامه‌ها و مدل‌های مختلفی برای ارتقای سطح ایمنی در جهان در حال تدوین و به‌روزرسانی است.

وی ادامه داد: موضوع لجستیک به معنای مدیریت ابزار ، وسیله یا کالا ، اطلاعات یا هر نوع منابع دیگری است که در فارسی ما به آن آمادگاری می‌گوییم و آن در واقع هنر و علمِ به‌دست آوردن تولید، توزیع مواد و محصول در مکانِ مناسب و در مقدارِ مناسب است.

ناصری با تشریح مفهوم لجستیک یا آمادگاری افزود: آمادگاری را محتوای فعالیت‌های هماهنگی تعریف می‌کنیم که در چهار بخش بررسی، تحقیق، مطالعه و برآورد نیازها و احتیاجات اولیه، امور مربوط به تهیه، تولید، بیمه، نگهداری، انبارداری، توزیع و حمل و نقل، تنظیم و تهیه روش انجام کار، طراحی سیستم و دستور العمل و نظارت بر این موارد تقسیم می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تشریح وظیفه فرماندهان آمادگاری گفت: این وظایف شامل مدیریت چگونگی و زمان جابه‌جایی منابع به محل مورد نظر است که مورد نیاز عملیات هستند.

به گفته وی، مدیریت لجستیک به عنوان نقشی در زنجیره تأمین است که موظف به طراحی، نحوه اجرا، کنترل و افزایش بهره‌وری تمامی فرایندهای مرتبط است.

وی بهره وری را نقطه کلیدی لجستیک برشمرد و گفت: همواره لازم است اثربخشی به همراه کارایی در این عرصه به‌کار گرفته شود به گونه‌ای که حداکثر بهره‌گیری و استفاده بهینه از نیروی کار، توان، استعداد و مهارت نیروی انسانی از یک سو و از سوی دیگر بهره گیری حداکثری از تجهیزات، زمان و مكان، به منظور ارتقای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان است.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز یادآور شد: بر همین اساس شورای پنجم شهر شیراز در تدوین برنامه پنجم پیش روی شهرداری شیراز جهت کاهش حوادث شهری به گونه‌ای پیش‌بینی کرد به طوری که ضمن افزایش تعداد شیرهای هیدرانت نسبت به افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی با شعاع ۲۵۰۰ متر به منظور پوشش شعاعی بهتر در نظر گرفته شود.

ناصری با تأکید بر اینکه نیازمند یک فرماندهی مطلوب حادثه نیز هستیم، ادامه داد: با توجه به وضعیت کلان شهرها و وجود بافت‌های فرسوده و نیز بر اساس رویکرد علمی و روند تجربی برای عملیات مؤثر در کلان شهرها ما نیازمند سامانه فرماندهی حادثه Incident Command System هستیم، به گونه‌ای که این سامانه متشکل از مجموعه‌ای اصولی از افراد متخصص و سازمان‌های مربوطه باشد تا برای فرماندهی، کنترل و هماهنگی در پاسخ به شرایط اضطراری، در نظر گرفته ‌شوند.

وی با تعریف سامانه فرماندهی حادثه گفت: این سامانه شامل مجموعه‌ای از کارکنان، سیاست‌ها، فرایندها، تأسیسات و تجهیزاتی است که در یک ساختار مشترک، سازمان یافته گردآوری شده‌اند و برای بهبود پاسخ به عملیات اضطراری با انتظارپیچیدگی‌های پیشرو طراحی می شوند و بدین شکل می‌توان گفت زیرساخت سامانه مدیریت بحران بر مبنای سازمانی، با پاسخگویی و انعطاف‌پذیری همراه بوده و قابل اندازه‌گیری است.

ناصری بیان کرد: این افراد می‌توانند از چندین سازمان انتخاب شوند که به صورت عادی با هم کار نمی‌کنند اما در نهایت موجب ساماندهی فرماندهی حادثه برای دادن پاسخ استاندارد و روش‌های عملیاتی برای کاهش مشکلات ناشی از تداخل ارتباطی در حوادث، طراحی شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها