رییس سازمان انرژی اتمی در افتتاحیه جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت سازمان «بسیج»:

صالحی:من بسیجی هستم/همچون دفاع مقدس، جهاد اقتصادی نیز مقدس است

صالحی گفت: اکنون که  در دوره جهاد اقتصادی و صتعتی هستیم و به همان اندازه دفاع مقدس این جهاد اقتصادی نیز  مقدس است.
کد خبر: ۹۱۱۴۵۵۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در افتتاحیه دومین دوره جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت که صبح امروز ساعت 10 و 30 دقیقه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد گفت: با سلام و درود بر امام راحل و توفیق بیش از پیش برای رهبری کبیر انقلاب اسلامی جا دارد در ابتدای صحبت خود از برادر فرهیخه سردار غیب و دکتر شهبازی به عنوان مجریان برگزار کننده این جشنواره  تشکر کنم که بر من منت گذاشتند تا در این جلسه حاضر باشم  البته من یک بسیجی هستم و به این موضوع اذعان می کنم.

وی افزود: در ادامه عرایضم به این سوال که چگونه رشد و توسعه در کشور اتفاق می افتد؟و چرا زمانی در کشور ابن سینا ها و خواجه نصیر الدین ها و اندیشمندان  حضور داشتند اما در برهه ای از زمان خبری از این اندیشمندان نبود؟پاسخ خواهم داد.

صالحی گفت: بسیج یادگار ماندگار امام راحل است امام می دانستند با بسیج توده های مردم می توان به اهداف انقلاب اسلامی دست یافت و این مهم  برای حفظ استقلال سرزمین ظهور و بروز یافت. کار بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی  تبدیل به الگو درسایر کشور ها همچون عراق و سوریه شد، الگویی که می تواند نیازهای ملی را براورده سازد و اکنون که  در دوره جهاد اقتصادی و صتعتی هستیم و به همان اندازه دفاع مقدس این جهاد اقتصادی نیز  مقدس است.

وی عنوان کرد: دشمنان هر راهی رفتند تا ملت را تسلیم خود کنند؛ ملتی که تصنیم گرفت غلام حلقه به گوش انها نباشد لذا کشور هایی که از وابستگی ایران سود می بردند ساکت نمی شینتد و مدام در حال توطئه هستند. اما ملت ایران تصمیم گرفته است که همه محدودیت ها را تحمل کرده و علی رغم همه فشارها در مدت ۴۰ سال این ملت قدم های بلندی را در همه عرصه ها برداشته است و این پازل بسیج عنصری برای تحقق ارمان های انقلاب اسلامی و پایگاهی برای مقتدر نگه داشتن نظام ما است.همچنین مفتخر هستیم که سازمان انرژی اتمی نیز تشکل بسیجی دارد و هرچه موفقیت حاصل شده ناشی از روحیه ایثار و بسیجی در کشور است.

 

صالحی تصریح کرد: انسان می تواند اندیشه پروری کرده و در سایه این مهم پیشرفت معنا پیدا می کند و اگر شرایطی به گونه محیا شود که اندیشه ورزی ظهور و بروز پیدا کند به رشد و تعالی جامعه می رسیم.به عنوان مثال ازادی لازمه اندیشه ورزی است بنابراین هدف ما باید ایجاد زمینه رشد و ظهور اندیشه زایی باشد تا احاد جامعه  صاحب ابتکار و نواوری و تجربه شوند.

وی افزود: ما پس از انقلاب به بعد معنوی انسانی نیز  توجه کردیم که پیش از این نبود بعد معنوی انسان بعد مغفول مانده ای بود و انقلاب توانست بعد معنوی و دین باوری را در جامعه تزریق کند.از نظر مادی سرمایه انسانی،مالی و مدیریت عامل رشد و پیشرفت است اما انقلاب بستری را فراهم کرد که  بعد معنوی به عنوان تسریع بخش بعد مادی رشد و تعالی جامعه را محقق سازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار