سیزدهمین یادواره شهید مدافع امنیت ستوان یکم رمضان فتوحی با حضور امام جمعه ومسئولان محلی وبخشدار بخش آسفیچ درمسجد، ولی عصر (عج) بنستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۵۴۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام محمد حسین کارگر یکی از روحانیون بهاباد در سخنانی به فلسفه شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد و یادواره شهدا را محلی برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا دانست و افزود: باید فرهنگ شهید و شهادت به نسل‌های آینده انتقال یابد که مسئولیت این کار برعهده مسئولان است.
این روحانی گفت: شهیدان گرانقدر و والا مقام بخاطر دفاع از ملت و کشورشان از همه هستی خود گذشتند تا امنیت و آرامش را برای مردمشان فراهم نمایند.
وی با بیان اینکه باید بدانیم اگر بهترین عزیزانمان را برای آرامش و امنیت و حفاظت از تمامیت ارضیمان هدیه کردیم امروز استقلال، آزادی را به دست آوردیم، تصریح کرد: ایران اسلامی امروز با هدیه خون شهیدان در دنیا سربلند است.
کارگر با اشاره به اهمیت حفظ نام و یاد شهدا، گفت: استکبار جهانی با جنگ اقتصادی و روانی وارد مبارزه با ما شده است که به یاری خدا، با الگوپذیری از شهدا، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و رعایت طرح راهبردی اقتصاد مقاومتی بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در این یادواره‌ها جوانان ما با فرهنگ شهادت، خاطرات شهدا، جبهه و جنگ آشنا می‌شوند و بدین وسیله نسل به نسل این فرهنگ، ایثارگری ها، شهامت و فداکاری منتقل می‌شود.
این روحانی برجسته ادامه داد: باید این پیوند بین شهدا، روحیه ایثارگری با نسل جوان برقرار شود که به حمدالله نسل جوان ما انقلابی، تابع، ولی شان هستند، تابع مقام معظم رهبری هستند و با شهدا پیوند دارند و برگزاری اینگونه مراسم‌ها این پیوند را مستحکم‌تر خواهد کرد.
شهید فتوحی به مدت ۹ سال درسمت فرمانده پاسگاه انتظامی آسفیچ صادقانه خدمت نمود تااینکه درسال ۱۳۸۳ به یزد منتقل گردیدوباتوجه به آشنایی اش باکویر، به درخواست فرمانده یگان عملیاتی علی بن ابیطالب علیه السلام ساغند عاشقانه به آن یگان پیوست وبعدازشرکت در چندین عملیات جهت دستگیری وبراندازی کاروان‌های مواد مخدر وکشف وضبط محموله‌های آنان سرانجام درتاریخ سوم اسفند ۱۳۸۴ هنگام در گیری بااشرار وقاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید. پیکرپاک. مطهرش پس از تشییع باشکوه در یزد- بافق - بهاباد وبنستان در جوارشهدای بنستان مخصوصا پسرخاله شهیدش عباس مهری به خاک سپرده شد.
مداحی توسط مداح اهل بیت هادی منصوری نژاد وبیان خاطره ازدیگر برنامه‌های این مراسم بود.
مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قراردارد.

انتهای پیام /د
ارسال نظرات