خبرهای داغ:
فیلم مادر علی حاتمی هم توهین به مقام زن بود؟

بهانه هایی نخ نما از جنس سیاست های جناحی

ماجرای انتقادهای اصلاح طلبان که جلوه و فرهنگ دیگری به شهری آهنین و ماشینی تهران می‌دهد، تمامی ندارد. اغلب این گیرهای رسانه‌ای اصلاح طلبان در نگاه اول درون مایه فمنیستی دارد اما متوجه می شویم فمنیسم هم نیست و بیشتر یک سیاست جناحی فرسوده است .
کد خبر: ۹۱۱۴۵۲۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،ماجرای انتقادهای اصلاح طلبان به دیوارنگاره خیابان ولیعصر که جلوه و فرهنگ دیگری به شهری آهنین و ماشینی تهران می‌دهد، تمامی ندارد. اغلب این گیرهای رسانه‌ای اصلاح طلبان در نگاه اول درون مایه فمنیستی دارد اما درست که نگاه می کنیم متوجه می شویم این حتی فمنیسم هم نیست و بیشتر یک سیاست جناحی فرسوده است که اصلاح طلبان دست بردار آن هم نیستند و اغلب با ژست‌های فمنیستی توامان است.

از گذشته دور تا به امروز هفتم اسفند روز مادر بود و گذشتگان برای پاسداشت مهربانی‌ها و ایثارهای یگانه ترین فرد زندگی شان یعنی مادر این روز را جشن می گرفتند اما کم کم این روز به روز زن تغییر نام داد که البته عام تر است اما اصل ماجرای تقدیر از این روز از مادران بوده است. حالا دیوارنگاره خیابان ولیعصر که نقش زیبای مادری را برای گرامی داشت روز زن و مادر به زیبایی به تصویر کشیده است، چنان مورد انتقاد اصلاح طلبان قرار می گیرد که آنرا توهین به مقام زن توصیف می کنند!
این درحالی است که همین افراد به استفاده ابزاری از زن که در فضاهای مدرن مانند شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام حالا به یک رویه تبدیل شده است، انتقادی نمی کنند؛ کوچکترین مسئله فرهنگی که با جناح سیاسی شان نمی خواند را بر نمی تابند و داد و فریاد توهین به مقام زن را سر می دهند.

سبک زندگی که این جریان سیاسی به طور واقعی به دنبال آن است استفاده ابزاری از زنان در حوزه های مختلف تجاری و سیاسی است. در انتخابات های مختلف این وجه را به خوبی می بینم که چطور این جریان سیاسی از دخترانی که سبک زندگی مبتذل به اصطلاح غربی را برای زندگی خود انتخاب کرده اند حمایت و بعضا این نوع سبک را ترویج و تبلیغ می کند. هیچ گاه نشده که جریان اصلاح طلب از شکل و شمایل زندگی دختران سانتی مانتال که دلبسته حیوانات فانتزی خانگی مانند سگ و گربه هستند و به نوعی ابتذال زنانه را به نمایش می گذارند انتقاد و آنرا توهین و بی احترامی به مقام زن توصیف کند.
قطعا بسیاری از افرادی که این چند روز از خیابان ولیعصر تردد داشته اند و این دیوارنگاره چشم نواز را دیده اند از چشم نوازی چادر گلدار مادری که به فرزندانش توجه می کند، مهر و صمیمیتی که در این عکس موج می زند، استقبال کرده اند و با خاطره کودکی شان و حس خوبی که از این عکس می گیرند به محل کار و مقصدی که هدفشان است رهسپار شده‌اند.
اینکه چرا این عکس عده ای را اینطور خشمگین کرده است بیشتر از آنکه به مقام زن ارتباط داشته باشد به یک طرز تفکر و فرهنگی و سیاسی سیاه و حس رقابت جریانی وابسته است. از این روست که بیان می شود که حتی فمنیسم هم اینگونه به چنین مواردی نگاه نمی کند. حتی این موضوع غربی هم نیست چراکه در غرب نیز این روزها به مقام مادر احترام ویژه ای می گذارند و این نقش زنانه را توهین به زن نمی دانند!

با این توصیف اصلاح طلبانه از یک دیوار نگاره باید گفت که فیلم هایی که برای مقام مادر در سینما خصوصا فیلم مادر «علی حاتمی» کارگردان فقید و فرهنگی کشورمان ساخته شده است، توهین به مقام زن بود. به هر جهت با این دست فرمانی که اعضای این جریان سیاسی درحوزه فرهنگی در حال هدایت جامعه هستند معلوم نیست کشور به کدام ناکجاآباد رهسپار می شود. طنین یاس - امیر حمزه نژاد

ارسال نظرات