خبرهای داغ:
معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که دشمن با تمام وجود به دنبال ایجاد مشکل برای کشور است، مسائل فرهنگی است، گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب موظف هستند که از این موضوع بسیار مهم غافل نباشند.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۷۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

حوزه‌های علمیه و طلاب از مسائل فرهنگی غافل نباشندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سید محمدرضا ملیحی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که دشمن با تمام وجود به دنبال ایجاد مشکل برای کشور است، مسائل فرهنگی است.

وی افزود: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع تاکید فراوانی دارند، حوزه های علمیه و طلاب موظف هستند که از این موضوع بسیار مهم غافل نباشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که باید برای مقابله با نقشه های دشمن، سربازان مورد نیاز را تربیت کنیم، اظهار داشت: یکی از مراکزی که به تربیت سرباز و فرمانده برای جبهه جنگ نرم می پردازد، حوزه علمیه است.

وی به آیه 122 سوره توبه اشاره کرد و گفت: همان طور که خداوند در قرآن فرموده است گروهی از مومنان موظف هستند تا دین را یاد بگیرند و به دیگران نیز آموزش دهند، این وظیفه امروز بر عهده روحانیت است، به همین جهت برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز این جنگ فرهنگی نیازمند تشویق فرزندان توسط خانواده ها به خصوص خانواده های متدین هستیم تا به تحصیل در حوزه‌های علمیه مشغول شوند.

ملیحی به افق 1414 حوزه اشاره کرد و گفت: در افق 1414 ما نیازمند ۳۰۰ هزار روحانی در کشور هستیم، اما متاسفانه امروز نصف این تعداد را هم نداریم و این نیازمند جذب طلاب جدید است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان یادآور شد: ثبت نام در حوزه های علمیه از 24 بهمن آغاز و در سه مقطع هشتم متوسطه، دیپلم و تحصیلات بالاتر پذیرش انجام می شود.

وی به آمار مدارس استان همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان دارای 14 مدرسه سطح یک است و در هر سه مقطع هشتم متوسطه، دیپلم و تحصیلات بالاتر نیز دارای پذیرش می باشیم.

ملیحی خاطر نشان کرد: نوع تحصیل در حوزه ها به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت که از آن به عنوان سفیران هدایت نام برده می شود، است و مدارس همدان شامل هر دو نوع پذیرش می باشند.

وی در پایان گفت: امیدواریم خانواده‌های متدین همدانی با تشویق فرزندان خود به کسب علم در حوزه های علمیه، ما را در تربیت سربازان جنگ نرم و جنگ فرهنگی همراهی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات