حسن محمدی شهید ۱۶ ساله که برای دفاع از آب و خاک مورد تهاجم دشمن بعثی عازم جبهه می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۵۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن محمدی فرزند محمود متولد سال ۴۸ شهر بلبان می‌باشد که تا دوم راهنمایی در این شهر به ادامه تحصیل می‌پردازد، اما وقتی می‌بیند که مردمش زیر آماج حملات ناجمردانه دشمن بعثی قرار می‌گیرد در سن ۱۶ سالگی به صورت دواطلبانه از طریق سپاه دهگلان عازم جببه جنگ می‌شود.

مریم محمدی مادر شهید می‌گوید زمانی که حسن به دنیا آمد ما از نظر مالی بسیار ضعیف بودیم و پدرش کارگر بود حسن به پدر در این زمینه بسیار کمک حال پدرش بود.

مادر شهید گفت:حسن وقتی که دید پسر عمه و پسر خاله اش در جبهه جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل می‌آیند با تشویق علی ناصر آبادی که یکی از جانبازان جنگ تحمیلی و همرزمش بود عازم نبرد با دشمن می‌شود.

مادرش می‌گوید زمانی که حسن می‌خواست به محل خدمت اعزام شود بهم گفت که بعد از یک هفته برای خواستگاری برمی گردد، اما پسرم دیگر هیچوقت برنگشت.

مریم محمدی بیان کرد: زمانی که فرزندم شهید شد مردم شهر بلبان آباد از شهادتش مطلع شدند، اما به من خبر نداده بودند تا اینکه دائییم خبر شهادت حسن را به من داد.

شهید حسن محمدی در سن ۱۶ سالگی برای مقابله با دشمن عازم شهرستان سقز می‌شود که حین عملیات در کمین کومله می‌افتد و به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات