این جوان موفق توپ آغاجی با تاکید بر اینکه کلاسهای اقتصاد مقاومتی کلید موفقیت او در زندگی بوده است، گفت: بیکاری همچون زندانی است که فرد بیکار در آن محصور شده و بعد از اشتغال فرد مجددا از زندان رها می شود.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۳۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سختی و ناملایمات زندگی او را از پای در نیاورد ، 20 بهار بیشتر از زندگیش نگذشته ، بعد از اتمام دوران دبیرستان ، اندوه بیکاری را تاب نیاورد و به جای انتظار برای استخدام در شرکت یا اداره ای با استفاده از خلاقیت و تبدیل ایده به فرصت ، کار فرمای خویش شد.

کشاورز زاده بودن را سند افتخاری برای خود می داند و دلیلی برای شروع خیلی از کارها که او را بعنوان جوان موفق در عرصه جامعه معرفی کرده است.

حسین رحیم خانی اهل شهر توپ آغاج یکی از روستاهای که چند سال پیش به واسطه نصب یک تابلو به شهر تبدیل شده، است، با توجه به اقتضای سنی و شرایط خانوادگی و تجربه نزول و افول امید ، با راه اندازی کسب و کار امیدی تازه ای در زندگی خود دمیده و موجب اشتغالزایی نیز شده است.

این جوان موفق اهل شهر توپ آغاج با راه اندازی کارگاه پرورش بلدرچین موجب اشتغالزایی و کسب درآمد برای خود شده است که نمونه یک جوان موفق در این شهرستان است.

رحیم خانی در گفتگو با خبرنگار ما ، با بیان اینکه کار کردن عیب نیست و برای کسب درآمد حلال باید تلاش کرد ، اظهار داشت: برگزاری کارگاه آموزشی در مسجد صاحب الزمان که توسط دکتر قارزی از کارآفرینان و اساتید اقتصاد مقاومتی در سال 96 تشکیل شد ، موجب روی آوردن بنده به این فعالیت گردید.

وی افزود: بعد از برگزاری این کلاس ها استاد قارزی چندین مرتبه به شهر توپ آغاج آمدند و با راهنمایی ها و مشاوره های که به من دادند و پس از آموزش مهارت لازم با راه اندازی کارگاه پرورش بلدرچین فصل جدیدی در زندگی من باز شد.

این جوان موفق توپ آغاجی با تاکید بر اینکه آشنایی با استاد قارزی کلید موفقیت من در زندگی است ، گفت: بیکاری همچون زندانی است که فرد بیکار در آن محصور شده و بعد از اشتغال فرد مجددا از زندان رها می شود.

رحیم خانی ادامه داد: با وجود اینکه از دوران کودکی تا قبل از ایجاد اشتغال به دلایلی که فکر کردن به آنهم موجب آزردن روح و روانم می شود ، از نگاه اطرافیانم یک فرد ضعیف تلقی میشدم و مورد سرزنش برخی قرار می گرفتم ، اما با این وجود امید خودم را از دست ندادم و با توکل بر خدا و تلاش و پشتکار وارد میدان عمل شدم و این فعالیت را شروع کردم .

وی با بیان اینکه برای ایجاد کارگاه پرورش بلدرچین با توجه به بضاعت مالی ریسک بزرگی کردم ، گفت: با25 میلیون تسهیلاتی که از کمیته امداد امام خمینی دریافت نمودم در حیاط خانه پدری کارگاهی به وسعت 25 متر مربع احداث نمودم و با خرید 2 هزار قطعه جوجه بلدرچین یکروزه کسب و کار خود را شروع کردم.

این جوان موفق شهرستان بیجار تصریح کرد: در دوره اول پرورش بلدرچین با توجه به اینکه از تجربه کافی برخوردار نبودم حدود هفت میلیون تومان از سرمایه اولیه را متضرر شدم ، اما مانند گذشته امیدم را از دست ندادم و با اینکه دست و بالم خالی بود اما با توکل بر خدا و اهل بیت به تهران رفتم و با کارگری کردن هزینه اولیه شروع مرحله دوم پرورش بلدرچین را به دست آورم و با بازگشت به توپ آغاج مجدداد شروع به فعالیت کردم و به لطف خداوند متعال وارد مرحله سودهی شدم و کفاف زندگی خود و خانواده را می دهد.

وی با بیان اینکه می‌دانم برای رسیدن به مرحله کامل خودکفایی و سوددهی کامل کارگاه سختی‌های زیادی تحمل کردم، گفت: در حال حاضر روزانه بیش از هزار تخم بلدرچین تولید می کنیم و امیدوارم با توسعه این کارگاه از وضعیت بهتر از اینهم برخوردار شویم.

این جوان شهر توپ آغاج که معنای خواستن توانستن را برای هم سن و سالهای خود معنا کرده ، بیان داشت: متاسفانه برای دریافت تسهیلات بانکی که از طرف کمیته امداد به من اعطا شد سختی های زیادی تحمل کردم و به دلیل نداشتن ضامن مجبور شدم سند منزل مسکونی خودمان را جهت گرفتن تسهیلات در بانک گرو بگذارم.

وی با تاکید بر اینکه بردن ضامن برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی مانند سنگ بزرگی در برابر افراد خلاق و نوآور است ، اظهار داشت: از مسئولان می خواهم برای کسب و کار و رونق اقتصادی این موانع بزرگ بانکی را بردارند.

رحیم خانی با بیان اینکه شروع فعالیت های اقتصادی کوچک مانند پرورش بلدرچین حمایت مسئولان را می طلبد ، گفت: متاسفانه بنده هیچگونه حمایتی از طرف مسئولان برای توسعه کارم ندیدم.

این جوان موفق اهل شهرستان بیجار در خصوص بازار فروش محصولات خود، بیان داشت: طی تبلیغاتی که در پیام رسان های اجتماعی انجام دادم خوشبختانه با مشتری هائی از شهرهای مختلف استان های دیگر مانند تکاب و میاندوآب آشنا شدم و بیشترین فروش را در این شهرها دارم و علاوه بر آن خرده فروشی هائی هم در شهرتوپ آغاج و حومه انجام میدهم.

وی گفت: آخرین سخن بنده بعنوان یک برادر کوچک به همه جوانان ، خصوصا جوانانی که قصد کارآفرینی و ایجاد اشتغال دارند این است که تلاش و پشتکار و همت داشته باشند و مهمتر از همه موارد با توکل بر خدا از سختی ها نترسند تا بتوانند به موفقیت برسند.

ما هم ضمن قدردانی از این جوان موفق شهر توپ آغاج ، امیدواریم روزی شاهد توسعه کسب و کار و فروش تخم بلدرچین این کارگاه تولیدی در سراسر کشور باشیم.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات