مجتمع شهید آوینی با همکاری سامانه کالک بسیج دانشجویی دوره آموزشی خادمان رسانه‌ای راهیان نور را ویژه دانشجویان علاقه‌مند به حوزه تولید برگزار می‌نماید.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۰۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدصادق باطنی؛ مدیر مجتمع پژوهشی آموزشی شهید آوینی بسیج صدا و سیما با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی «خادمان رسانه‌ای راهیان نور» ویژه دانشجویان پسر، توسط این مرکز اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان نخستین دوره آموزشی «خادمان رسانه‌ای راهیان نور» ویژه دانشجویان پسر بیش از 200 رزومه از دانشجویان بسیجی سراسر کشور به این مرکز ارسال شد.
باطنی افزود: پس از بررسی رزومه‌های ارسالی 110 دانشجو از 40 شهر کشور و 70 دانشگاه برای حضور در نخستین دوره آموزشی «خادمان رسانه‌ای راهیان نور» منتخب شدند.
وی ادامه داد: این دوره آموزشی به صورت متمرکز از 8 اسفند ماه به مدت 4 روز در سالن رضوان بسیج صدا و سیما برگزار می شود.
نخستین دوره آموزشی «خادمان رسانه‌ای راهیان نور» در دو بخش محتوایی و مهارتی برنامه‌ریزی شده است که سرفصل‌های محتوایی به همت اساتید سامانه کالک بسیج دانشجویی و سرفصل‌های مهارتی به همت اساتید مجتمع شهید آوینی در سرفصل‌های همچون ایده‌پردازی، زیبائی شناسی تصویری راهیان نور، تولیدات خلاق در بستر راهیان نور، آشنایی بت ضبط و پخش تولیدات رسانه‌ای، تجربه‌نگاری، سوژه‌یابی از عناصر دفاع مقدس، مقایسه سینمای جنگ و ضد جنگ در ایران و جهان و ... تهیه و تدوین شده است.
بر اساس این گزارش دکتر مجید شاه‌حسینی، حمید حسام و جمعی از تهیه‌کنندگان فعال صدا و سیما در حوزه راهیان نور تدریس و راهنمایی داجشجویان را در این دوره آموزشی بر عهده خواهند داشت.
برگزاری گعده‌های شبانه با حضور استاید به منظور ارتقاء ایده‌های خلاقانه دانشجویان در محل اردوگاه از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این دوره‌آموزشی خواهد بود.
لازم به ذکر است بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دانشجویان حاضر در این دوره آموزشی در روز 11 اسفندماه ایده‌های خلاقانه خود را در معرض داوری قرار خواهند داد تا 5 ایده برتر به انتخاب اساتید و داوران با حمایت بسیج صدا و سیما به عنوان قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور عملیاتی و در قالب سریال‌های کوتاه روانه آنتن رسانه ملی شوند.
نخستین دوره آموزشی «خادمان رسانه‌ای راهیان نور» با هدف آموزش اصول تولید با رویکرد مهارت‌افزایی تئوریک و عملی هنرجویان و در نهایت شناسایی نیروهای توانمند رسانه‌ای توسط مجتمع پژوهشی آموزشی شهیدآوینی بسیج صدا و سیما و سامانه کالک بسیج دانشجویی طراحی شده است.

ارسال نظرات