رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قروه از کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری در سال ۹۷ در شهرستان قروه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۳۵۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵
محمد محمدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قروه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان،  با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی توسط تمامی شهروندان قروه‌ای در روز‌های پایانی سال اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در سطح شهرستان قروه در عدم استفاده از وسایل نقلیه و ایجاد ترافیک سنگین خودرو‌های تک سرنشین در سطح شهر و نیز حجم بالای راکب‌های موتور سیکلت می‌باشد که بیشتر این افراد بدون گواهینامه و فاقد بیمه نامه هستند.

وی افزود: ضرورت دارد مردم عزیز شهرستان در روز‌های پایانی سال بیش از گذشته از خودرو‌های وسایل نقلیه عمومی استفاده ببرند و خانواده‌ها نیز از تهیه موتور سیکلت برای فرزندان خود که بدون گواهینامه هستند خودداری کنند.

محمدی با بیان اینکه عابرین پیاده یکی دیگر از موارد مربوط به سوانح درون شهری هستند خاطر نشان کرد: زمانی که عابرین پیاده در عرض معابر عبور می‌کنند به مقررات راهنمایی و رانندگی توجهی ندارند و به صورت ناگهانی وارد خیابان‌ها می‌شوند و موتور سوار و یا راننده خودرو گاهی نمی‌توانند خودرو را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه تنها موارد منجر به فوت در سال ۹۷ در سوانح رانندگی شهر قروه مربوط به عابرین پیاده بوده است افزود: وقتی عابرین پیاده وارد معابر می‌شوند باید رانندگان گرامی نیز مراقبت بیشتری داشته باشند و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

رییس پلیس راهور شهرستان قروه در بخش دیگری از سخنان خود به توقفات دوبله در خیابان‌های شریعتی و سید جمال اشاره نمود و گفت: این اقدام برخی رانندگان به نوعی نقض حقوق شهروندی است و موجب ایجاد ترافیک‌های بسیار سنگین در داخل شهر می‌شود.

به گفته محمدی توقف به صورت دوبله در هر حالتی تخلف رانندگی محسوب می‌شود و اینگونه اقدامات از طرف پلیس راهور اعمال قانون خواهد شد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه شهرستان قروه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۵۰ درصد کاهش تصادفات منجر به فوت داشته است افزود: یکی از اقداماتی که در کاهش امار مرگ و میر سوانح رانندگی درون شهری موثر بود به مناسب سازی معابر مربوط می‌شد که تاثیر زیادی در کاهش تصادفات راننگی داشت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مربوط به کاهش آمار تصادفات منجر به مرگ و میر نیز در فرهنگ سازی مناسبی بود که توسط پلیس راهور صورت گرفته بود بدین صورت که کارشناسان راهنمایی و راننگی با حضور در مدارس و مساجد به بیان قوانین راهنمایی و رانندگی می‌پرداختند و فرهنگ سازی مناسبی نیز در این خصوص صورت گرفت.

محمدی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر نبود چراغ راهنمایی و رانندگی در برخی از تقاطع‌های درون شهری گفت:: ما این تقاطع‌های خطرناک را شناسایی نموده ایم و با شهرداری مکاتبه‌های لازم صورت گرفته است و تابلو‌های راهنمایی رانندگی و رعایت حق تقدم نصب شده است و پیگیری‌های لازم نیز برای نصب چراغ راهنمایی رانندگی همچنان ادامه دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات