خبرهای داغ:
حجت الاسلام نیازی، بیانیه «گام دوم انقلاب» را سند توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: جوانان، انقلابی بودن، معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، مرزبندی با دشمن، اقتصاد، سبک زندگی و تمدن سازی نوین اسلامی کلید واژه هایی هستند که حوزه علمیه می تواند برای هر یک از آنها اقدام نموده و کارگروه هایی را تشکیل دهد.
کد خبر: ۹۱۱۴۳۵۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدعلی نیازی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در اصفهان با تبیین راهکارهای اجرایی و عملیاتی سازی بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: خطاب بیانیه امام‌خامنه ای، ملت ایران و به خصوص جوانان  که رکن رکین نظام هستند، می باشد و علاوه بر آن حوزه نیز  به عنوان اتاق فکر نظام  مورد خطاب بوده و  با توجه به کلیدواژه هایی که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه آورده اند، باید ما حوزویان آنها را  در  برنامه ریزی و اقدامات  لازم  به صورت جهادی کما فی السابق تابلو راه قرار دهیم.

 

کلیدواژه های بیانیه «گام دوم انقلاب»

وی افزود: جوانان، انقلابی بودن، معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، مرزبندی با دشمن، اقتصاد، سبک زندگی و تمدن سازی نوین اسلامی کلید واژه هایی هستند که حوزه علمیه می تواند برای هر یک از آنها اقدام نموده و کارگروه هایی را تشکیل دهد. 

این استاد حوزه با بیان این که باید حوزویان در  توجه دادن مسئولان و جامعه به شعارهای انقلاب و زنده نگه داشتن آن نهایت تلاش خود را صرف کنند، گفت: این بخشی از اقداماتی است که برای عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب باید مورد توجه جدی حوزویان قرار گیرد.

 

ضرورت تدوین متون کتب و محتوای علمی

نیازی با بیان این که نکته دیگر تدوین کتب برای هر یک از کلیدواژه های بیانیه و انتقال شعارهای انقلاب به بدنه جامعه است، اظهار کرد: رویکرد عملی دیگر ورود طلاب جوان به عرصه تبلیغ و بهره مند شدن جوانان از تجربیات مبلغین موفق است، همچنین مسئله مهم توجه حوزه به جایگاه پژوهش و برنامه ریزی برای پذیرش طلاب پژوهش محور با رویکرد تمدن نوین اسلامی در کنار طلاب آموزش محور است.

این استاد حوزه با تاکید بر توجه مضاعف به بحث اخلاق و برگزاری کلاس های اخلاق در مراکز آموزشی حوزه، تصریح کرد: اساتید حوزه  نکات اخلاقی و تبیین سبک زندگی  اسلامی را ضمن دروس روزمره خود به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

نیازی افزود: یکی از راهکارهای تبیین و عملیاتی سازی بیانیه گام دوم انقلاب، ایجاد مراکز تخصصی تربیت مبلغ فضای مجازی است و در همین راستا نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند «فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است»، لذا طلاب جوان باید آتش به اختیار و توأم با تخصص، ایمان، ذوق و سلیقه در  عرصه های مختلف  فرهنگی و فضای مجازی، وارد شوند. 

 

آموزش زبان های بین المللی

وی اضافه کرد: نکته دیگر توجه جدی حوزه به عرصه آموزش زبان های بین المللی است، هم چنین تبلیغ و انتشار دستاوردهای حوزه در عرصه های داخلی و خارجی  دارای اهمیت ویژه است.

این استاد حوزه، تدوین برنامه های بلندمدت در زمینه شکل گیری تمدن نوین اسلامی را مهم دانست و گفت: ترویج کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی و ورود طلاب جوان به عرصه های مدیریتی و تاکید بر استفاده از تجارب مدیران موفق  یکی از راهکار هاست.

 

ضرورت تدوین متون درسی متناسب با بیانیه

نیازی، توجه جدی به تدوین متون درسی به این معنا که متون درسی بر مبنا و در راستای شکل گیری تمدن نوین اسلامی روزآمد گردد، را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تشریح وضعیت حوزه پیش و پس از انقلاب و استخراج دستاوردهای انقلاب و بیان آن برای نسل جوان و تبیین جایگاه حوزه در تمدن نوین اسلامی از اهم وظایفی است که در این زمینه وجود دارد.

این استاد حوزه تاکید کرد:  امروز ما حوزویان برای  پاسخ به شبهات و اقدام جدی به کارهای  زمین مانده در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تلاش خود را  دو چندان  کنیم، چرا که دنیا با هر آنچه  در اختیار دارد به میدان آمده، لذا نمی توان  بی خیال بود و بی توجهی معنایی ندارد و از این رو امروز  بیانات نورانی  امام خامنه ای سند، چراغ راه و سفینه ما حوزویان در طی طریق است.  

 

حوزویان وارد میدان شوند

وی عنوان کرد: زنده نگه داشتن ارزش های دینی، تبلیغ و تاکید بر سبک زندگی دینی با رویکرد معنویت و اخلاق و توجه بیش از پیش به ترویج اندیشه مهدویت و همچنین ورود حوزه به عرصه اقتصاد به خصوص اقتصاد مقاومتی از دیگر اقداماتی است که برای اجرایی و عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب از وظایف ما حوزویان می باشد.

وی افزود: امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت علیهم السلام است  و برای انتقال این معارف بلند و گوهربار به جویندگان آن،  ما حوزویان وظایف بس سنگینی بر عهده داریم.

ارسال نظرات