امام‌جمعه بخش مرکزی در خطبه‌های این هفته با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» گفت: باید محورهای 7 گانه این بیانیه توسط رسانه‌ها برای جامعه تبیین شود و با تعیین الزامات، افراد و بخش‌های مورد خطاب در این محورها، درزمینهٔ تحقق آن تلاش کرده و مسئولان نیز نباید در این خصوص کوتاهی کنند.
کد خبر: ۹۱۱۴۳۳۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» گفت: این بیانیه توسط شخصیتی صادرشده که چهل سال از عمر خویش را به‌پای انقلاب گذاشته، تجربه‌های زیادی دارد و به‌گونه‌ای زندگی کرده که دوست و دشمن نتوانسته نقطه‌ضعفی در زندگی ایشان را نشان بدهد.

امام‌جمعه بخش مرکزی ادامه داد: باید محور‌های ۷ گانه این بیانیه توسط رسانه‌ها برای جامعه تبیین شود و با تعیین الزامات، افراد و بخش‌های مورد خطاب در این محورها، درزمینهٔ تحقق آن تلاش کرده و مسئولان نیز نباید در این خصوص کوتاهی کنند.

مدرسی در ادامه با ابراز تأسف از افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز گفت: گوشت یک رزق عمومی مردم است که گرانی، نحوه توزیع، قاچاق دام زنده و همه مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد ناشی از سوء مدیریت و بی‌تدبیری است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور که ارزانی کالا در کشور را علت قاچاق آن دانسته بود اظهار داشت: مگر سال گذشته قیمت گوشت ۳۷ هزار تومان نبود چرا پس قاچاق نشد، اما امسال باقیمت ۱۰۰ هزار تومان قاچاق می‌شود؟ گران شدن پراید هم به قاچاق آن مرتبط است؟ این‌ها تنها محصول بی‌تدبیری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بابیان این مطلب که گران‌فروشی قابل‌تحمل نیست گفت: هرچند گرانی ناپسند است، اما حال که با بی‌تدبیری‌ها، ارزش پول ملی کاهش‌یافته و گرانی به وجود آمده بازهم می‌توان به نحوی می‌توان آن را تحمل کرد، اما این‌که نظارتی بر بازار وجود نداشته باشد، قیمت‌ها در هر مغازه‌ای متفاوت باشد و برخی گران‌فروشی کنند قابل‌تحمل نیست.

تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، روز زن و هفته تکریم مقام مادر، توصیه به توجه به سنت حسنه انفاق در بین خویشاوندان، اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله مومن و تقدیر از زحمات پرسنل نیروی انتظامی از دیگر محور‌های سخنان خطیب جمعه بخش مرکزی یزد بود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات