رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

٣٢٠ هزار نفر از آذربایجان شرقی در آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از شرکت بیش از ٣٢٠ هزار نفر در آزمونهای سراسری قرآن و عترت استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۳۰۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ابراهیم لایقی گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

وی افزود: در استان آذربایجان‌شرقی ٣٢٠ هزار و ٧٤١ نفر نفر در این آزمونها شرکت کرده‌اند که از این تعداد ٣١٢٠٠٠ نفر در مقطع دانش آموزی در رشته‌ی حفظ جزء سی‌ام قرآن و ٥٦٧٧ نفر از قرآن آموزان موسسات فرهنگی قرآن و عترت و مراکز قرآنی اوقاف در رشته‌های کحتلف قرآن و معارف اهل بیت (ع) و و ٣٠٦٤ نفر در بخش کارکنان دولت شرکت کرده‌اند.

لایقی ادامه داد: مرحله‌ی کتبی آزمون سراسری روز پنجشنبه نهم اسفندماه در دو نوبت همزمان با سراسر کشور در ١٧ حوزه امتحانی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از ٥٦٧٧ قرآن آموز شرکت کننده از موسسات و مراکز قرآنی و داوطلبین آزاد ٣٥٢١ نفر از خواهران و ٢١٥٦ نفر از برادران هستند.

لایقی اظهارداشت: آزمون در مراکز اصلاح و تربیت نیز با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن انجام خواهد شد.

وی گفت : آزمون سراسری قرآن کریم امسال در ٣ گروه مشتمل بر حفظ قرآن کریم مشتمل بر ٨ رشته ، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) در ٧ رشته و آموزشهای الکترونیکی در ٣ رشته برگزار خواهد شد .

لایقی در خصوص منابع آزمون نیز گفت : منابع آزمون در رشته های متفاوت آن عبارتند از : مصحف شریف با ترجمه های متداول(مطابق با منابع آموزشی طرح بشارت ١٤٥٢)، کتاب «آموزش مفاهیم قرآن جلد ١ تا ٤» تالیف استاد مسعود وکیل، کتاب «آموزش تدبر در قرآن جزء ٣٠» تالیف استاد الهی زاده، تفسیر سوره اسراء بر اساس تفسیر نمونه، ٤٨ موضوع اول کتاب «با قرآن خوشبخت شوید»، ٤٠ حکمت اول به استثناء حکمت ٣٠ بر اساس کتاب «راه روشن» ، جلد اول کتاب «درسنامه نهج البلاغه» ، جلد اول کتاب «صحیفه سجادیه» ، سامانه مجازی «نورالمجتبی(ع)»، سامانه مجازی واژه های آسمانی و سامانه مجازی «حامیم» .

وی در خصوص تقدیر از نفرات منتخب آزمون نیز گفت : پس از برگزاری آزمون اعم از دانش آموزان و قرآن آموزان ﻣﺪارس، ﻣﺆﺳﺴﺎت و ﻣﺮاﮐـﺰ ﻗﺮآﻧـﯽ   ﺑـﻪ ﻗﯿﺪ ﻗﺮﻋﻪ ﺟﻮاﯾﺰ ﻧﻘﺪی اﻫﺪاء ﻣﯽ ﺷﻮد. . ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺷﺮﮐﺖ کنندگان که امتیاز بالای ٩٠ ﮐﺴﺐ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ، ﻟﻮح ﺗﻘﺪﯾﺮ اﻋﻄﺎء ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ، ﮐﻪ ﭘﺲ از اﻋﻼم ﻧﺘﺎﯾﺞ از ﻃﺮﯾـﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ آزﻣﻮن ﻗﺎﺑﻞ درﯾﺎﻓﺖ اﺳﺖ . همچنین ﺑﻪ ﻧﻔﺮاﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﮐﺴﺐ ﺣﺪﻧﺼﺎب امتیاز ﻗﺒﻮﻟﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﭘﺎﯾﺎن دوره اﻋﻄﺎ خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار