خبرهای داغ:
امام جمعه مهربان در خطبه های نمازجمعه این شهر با اشاره به تبین بیانیه رهبر فرزانه انقلاب در گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه معظم له یک بیانیه راهبردی و تاریخ ساز در آغاز دهه پنجم یا همان گام دوم انقلاب است و جوانان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند .
کد خبر: ۹۱۱۴۱۹۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن مرسلی افزود: نگاه واقع بینانه به نقاط ضعف و قوت چهل سال اول انقلاب و امید و خوش بینی به آینده روح و مغز این بیانیه است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی متعلق به جهان با شعارهای جهانی مداند و گسترش و افزایش نفوذ ایران در منطقه تاکید دارند و مهم ترین نکته آدرس های غلط دادن و چشم به خارجی ها داشتن عامل تهدید اصلی اقتصاد کشور است.

حجت الاسلام مرسلی در ادامه به مناسبت های هفته اشاره و بیان کرد: از مهم ترین مناسبت ها سالروز تاسیس امور تربیتی است که این روز را گرامی می داریم و تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی نسل جوان راهبردی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است و از جمله معضلاتی که نظام جمهوری اسلامی در این سال ها شکل گیری با آن روبرو بود.

وی اضافه کرد: ترویج ارزش های ضد دینی وغربی در ساختار و محتای نظام آموزشی کشور بود بنابراین یکی از مسائل ضروری که در سال ها قبل پیگیری شد  اصلاح و ارتقا نهاد آموزشی و پرورشی کشور بود الان هم نه تنها اهمیت مسائل تربیتی و پرورشی کمتر نشده بلکه بیشتر از گذشته شده است چراکه دشمن با اسلحه ای بنام فضای مجازی برای منحرف ساختن جوانان وارد تازه ترین عرصه های خود شده است .

حجت الاسلام مرسلی اظهارداشت: کسانی که در آموزش و پرورش به این مساله مهم اهمیت نمی دهند یا فضای آموزش و پرورش را وارد فضای جناحی و سیاسی خود می کنند بزرگترین خیانت به انقلاب اسلام و خون شهداء را انجام می دهند .

وی گفت: وظیفه خطیر امور تربیتی در کشور در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است و امروز لازم است نهاد امور تربیتی – مسئولان و کارشناسان – مدیران و معلمان و عوامل موثر با درنظر داشتن اهداف اولیه از تشکیل این نهاد که بدستان پر برکت شهیدان رجائی و باهنر در سال 1359 تاسیس شد حفظ و حمایت بیشتری کنند .

حجت الاسلام مرسلی ادامه داد: مبارزه با هجمه دشمن ودفاع از مرزهای اقتصادی وحفظ دستاوردها و تبین ارزشهای انقلابی گام مهم را بر دارند و مساله تعلیم وتربیت ،مساله زندگی بخشیدن به یک انسان است .

امام جمعه مهربان 13 اسفند روز تجلیل از اسرا و مفقودین را گرامی داشت و گفت: شهدا جز قهرمانان ملی ما هستند و وظیفه داریم برای نسل های آینده بیشتر تبین کنیم و یاد ونام همه شهدا و مخصوصا 6 اسفند سالروز شهید حمید باکری و 8 اسفند سالروز شهادت حاج حسین خرازی را گرامی می داریم .

مرسلی میلاد بانوی پاکی ها و تقوا و میلاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که مصادف است با میلاد حضرت فاطمه زهرا راگرامی داشت و گفت: روز مادر روز کرامت و شرافت است و امروز همه باید از این شرافت و نجابت را پاس دارند و جوانان ما بدانند حضرت امام علی(ع) و امام سجاد افتخار می کردند که همسرشان و مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی اظهارکرد: همه ما بویژه بانوان باید افتخار کنند که تقوا و اصالت و نجابت حضرت زهرا را به وسیله شیعه بودن به ارث برده اند.

ارسال نظرات