خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس کانون وکلای دادگستری استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سالروز تصویب لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری ایران افزود: این روز یک تاریخ است که مبدا تحول حقوقی، مدنی و اجتماعی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۴۱۱۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، هومان پارسا رئیس کانون وکلای دادگستری استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با یادآوری روز هفتم اسفندماه سالروز تصویب لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری ایران افزود: این روز یک تاریخ است که مبدا تحول حقوقی، مدنی و اجتماعی محسوب می‌شود.

پارسا افزود: در سراسر کشور 24کانون وکلا داریم که اتحادیه سراسری کشور ایران با نام اختصاری اسکودا وظیفه هماهنگی این کانون ها را به عهده دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شش ماه یک بار  همایشی در یکی از کانون ها داریم برای تهیه یک رویه در بین کانون ها اظهار داشت: کانون فارس بالغ بر 3هزار عضو وکیل و کارآموز از فارس و کهکیلویه و بویراحمد دارد.

پارسا همچنین با تصریح بر اینکه کانون وکلا یک موسسه مستقل و غیرانتفاعی است که وظیفه جذب و تربیت حرفه‌ای وکلا، صدور پروانه وکالت و نظارت بر حسن انجام امور حرفه‌ای وکلای دادگستری و فراهم کردن زمینه پیشرفت علمی وکلا را برعهده دارد  تأکید کرد: معرفی وکیل تسخیری برای متهمان در دادگاه‌ها و دادسراها از دیگر وظایف این کانون است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد به تعاملات علمی و حرفه ای با دادگستری اشاره کرد و با بیان اینکه مسائل مبتلابه، به بحث گذاشته می شود و ضمن انتقاد از طرح مجلس برای حذف آزمون وکالت خاطر نشان کرد: این اقدام موجب می‌شود تا افراد بدون فیلتر علمی وارد کار وکالت شوند و ضرر آن متوجه مردم می‌شود و در این صورت فارغ التحصیل بیکار به وکیل بیکار تبدیل می‌شود و این باعث ایجاد انجام کارهای غیرحرفه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهانه 70 تا 80 پرونده در خصوص تخلف وکلا به دست ما می‌رسد و تاکنون پرونده پنج تا هفت نفر وکیل هم به علت تخلف باطل شده است و ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از وکلا به خاطر کسادی کار وکالت، پروانه‌های خود را تودیع کردند، گفت: این درحالیست که آمار پرونده‌های قضایی افزایش یافته و اگر طرح‌های اجباری کردن وکالت، بیمه وکالت و وکیل خانواده اجرایی شود این کسادی از بین می‌رود و در کاهش مشکلات پرونده‌های قضایی موثر است.

وی در ادامه از تأسیس مرکز داوری قدرتمند، و مرکب از وکلای مجرب، متخصص و کارآزموده خبر داد که با هزینه بسیار کم، به اختلافات شخصیت های حقیقی و حقوقی رسیدگی میکند.

وی با تصریح بر اینکه این مراکز به شکل رسمی فقط در کانون وکلای مرکز و فارس و کهکیلویه و بویراحمد آغاز به کار کرده است افزود: متأسفانه تا کنون مردم از وجود همچین مرکزی اطلاع نداشته اند.

پارسا با بیان اینکه هزینه رسیدگی در مراکز داوری بسیار کمتر و رسیدگی با سهولت انجام می شود اظهار داشت: برای کمک به هموطنان، مراکز معاضدت قضائی کانون وکلا هم دایره‌ی گسترده ای است که به همه مردم که استطاعت گرفتن وکیل ندارند، وکیل و مشاوره رایگان می دهد.

وی گفت: تفاهم نامه‌ای با انجمن کودکان آسیب دیده منعقد شده که براساس آن از اطفال و کودکانی که دچار آزار و آسیب‌های اجتماعی و خانگی می‌شوند، حمایت می‌کنیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در تشریح کمیسیون های متعدد کانون وکلا، به کمیسیون بانوان اشاره کرد و گفت: برای حمایت از افرادی که دچار خشونت های خانگی می شوند بخصوص بانوان، کمیسیون حمایت از بانوان و مقابله با جرایم خانگی راه اندازی شده که یک خط مستقیم برای مشاوره رایگان به بانوان دارند و مردم می‌توانند در هر ساعت شبانه روز از طریق شماره 0901117075، برای مشاوره رایگان تماس بگیرند.

وی کمیسیون های نظارت و بازرسی کانون را از ابزار بازرسی بر کار وکلا نظارت معرفی کرد و گفت: کانون وکلا به عنوان یک نهاد مستقل مدنی ظرفیت های قابل ملاحظه‌ای دارد که اگر رسانه ها با این نهاد بیشتر آشنا شوند و اهمیت گرفتن وکیل به عنوان یک متخصص در دعاوی برخورد شود، بازخورد خوبی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها