خبرهای داغ:
رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: یک بال اردک بلوطی از گونه های کمیاب و حمایت شده آبزیان در زیستگاه آبی سد ساروق این شهرستان رها شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۱۰۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

محمد رضا صادقیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: این اردک بلوطی که از گونه های حفاظت شده پرندگان آبزی محسوب می شود هنگام مهاجرت، به علت ضعف بدنی شبانه ناشی از سرمای هوا در حیاط منزل مسکونی یکی از شهروندان تکابی فرود آمده بود.

وی بیان کرد: این شهروند دوستدار محیط زیست نیز پس از مشاهده این اردک در حیاط منزل خود بلافاصله ماموران یگان محیط زیست تکاب را مطلع کرده و این پرنده را به ماموران تحویل داد.

صادقیان اظهار داشت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست از این اردک به مدت 2 شبانه روز مراقبت و آن را تغذیه و تیمار کردند.

رییس اداره محیط زیست تکاب ادامه داد: این اردک مهاجر پس از به دست آوردن سلامتی و کسب توانایی و قدرت پرواز خود با تلاش یگان حفاظت محیط زیست با رهاسازی در زیستگاه آبی حوضه آبریز سد ساروق این شهرستان، دوباره به دامان طبیعت برگشت.

صادقیان گفت: امسال تاکنون 15 قطعه انواع پرنده و حیوانات وحشی که زخمی شده یا توانایی پرواز نداشتد پس از تیمار توسط یگان حفاظت محیط زیست تکاب در زیستگاه های این شهرستان رها سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، اردک بلوطی غواص یا گیلار سرخ سر، با 40 سانتی متر طول پرنده ای از گونه مرغابی ها و خانواده اردک های غواص است که در ایران وجود دارد و از پرندگان آبزی کمیاب و حافظت شده است.

سد مخزنی ساروق (گوگردچی) بر روی رودخانه «قراقیه» در 18 کیلومتری تکاب ساخته شده است و دریاچه پشت این سد از زیستگاه های آبی آذربایجان غربی به شمار می رود.

تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات