خبرهای داغ:
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و همدستانش هزاران میلیارد دلار برای پیشبرد نقشه‌های خود در منطقه خرج کرده‌اند ولی نتیجه‌ای نگرفتند و اکنون نیز دست از پا درازتر برگشتند و علت شکست نقشه‌های آنان حضور مقتدرانه ایران در صحنه بوده است.
کد خبر: ۹۱۱۴۰۸۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، سردار اسماعیل قاآنی صبح امروز در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم که با حضور خانواده‌های مدافعان حرم ایرانی، عراقی، پاکستانی و افغانستانی در قم برگزار شد اظهار کرد: یک روز پس از عزای حضرت ام‌البنین و در سالروز صدور منشور روحانیت در ۳۰ سال پیش توسط امام خمینی (ره)، امروز کنگره ۱۴۰ شهید مدافع ولایت در حال برگزاری است که این مصادف شدن‌ها اگر برنامه‌ریزی شده هم نبوده است حتما حکمتی دارد.

وی افزود: در طول عمر مذهب پرافتخار تشیع، روحانیت در صحنه‌های مختلف همیشه جلودار بوده است و مکتبی که همه جلودارانش شهید شده‌اند مکتب تشیع است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در تمام تحولات اساسی اسلامی و شیعی روحانیون همواره جلوداران عظیم الشأن در صحنه بوده‌اند.

قاآنی اضافه کرد: امام فرمود: ه است «در هر نهضت حق، علمای اسلام نخستین افرادی بودند که بر جبینشان خون شهادت نقش بسته». همچنین فرمودند: «کدام انقلاب مردمی را سراغ دارید که در آن حوزه و روحانیت پیشکسوت بوده‌اند و بالای دار نرفته‌اند و پیکر مطهرشان بر سنگ فرش شهادت نقش نبسته باشد؟!»

وی عنوان کرد: آمریکا، صهیونیسم غاصب و همدستان آنان هر روز در حال اجرای توطئه‌ای جدید برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران هستند، نمی‌توان بیکار نشست و باید هر لحظه در عرصه پیکار با دشمن مقابله کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش محوری روحانیون اسلام در میدان مبارزه بر ضد باطل افزود: ما سربازان ولایت هم همیشه پشت سر روحانیت حرکت کرده‌ایم و در حقیقت مشروعیت کار خود را با جلوداری روحانیون از جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استمرار می‌دهیم.

قاآنی تصریح کرد: حرف‌ها و برنامه‌های این انقلاب اسلامی زیاد است چه در فضای داخلی کشور و چه در عرصه‌های خارجی کشور، و با وجود همه دشمنی‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی که توسط دشمنان صورت می‌گیرد، ولی حضور همیشگی مردم در صحنه، رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و فداکاری و تلاش حافظان امنیت این کشور سبب شده است ایران برنامه‌های خود را بی‌وقفه پیش ببرد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور کم عقل آمریکا می‌گوید هزاران میلیارد دلار خرج کرده‌اند برای پیشبرد نقشه‌های خود در منطقه، ولی نتیجه‌ای نگرفتند و اکنون نیز دست از پا درازتر برگشتند. علت شکست نقشه‌های آنان حضور مقتدرانه ایران در صحنه بوده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق گرچه همه دنیا بر ضد ایران بودند، ولی یک وجب از خاک ایران نصیب دشمن نشد.

قاآنی ابراز کرد: در درون همه برنامه‌هایی که ایران در منطقه انجام می‌دهد یک محصول مهم را همواره دنبال می‌کند که آن انسان‌سازی در میدان نبرد بوده است و این کار جز به جلوداری روحانیت حاصل نمی‌شد چرا که آنان با عمل خود توحید، دینداری و معرفت را به رزمندگان می‌آموزند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمود: ه است «اگر بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده بود آیا کسی جرأت جسارت به فرزندان معنوی رسول‌الله را داشت؟» از این گفته می‌توان این را استنباط کرد که گرچه دستاورد‌های زیادی در طول دفاع مقدس کسب کردیم، ولی یک چیزی را کم داریم که آن سپاه جهانی است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: در طول دفاع مقدس اگر سفره پهن می‌شد در میدان نبرد، از ۳۰ استان مختلف کشور دور هم جمع می‌شدند، ولی امروز در میدان نبرد اگر سفره‌ای پهن شود از ۳۰ کشور جهان و از نقاط مختلف دنیا دلیر مردان دور هم جمع می‌شوند که این هنر انقلاب اسلامی و هنر ولایت فقیه و نظام مبتنی بر ولایت است.

قاآنی افزود: تکریم همیشگی خانواده‌های شهدا باید همواره در نظر گرفته شود چرا که این‌ها از خودگذشتگی بسیاری در راه تبلیغ مکتب امام حسین (ع) و پایه‌گذاری حکومت جهانی امام زمان (عج) داشته‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها