مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه استقبال مازندرانی‌ها از طرح خادمیاری چشمگیر بود، افزود: مازندران از لحاظ تعداد خادمیاران در مقایسه با جمعیت رتبه اول کشور را دارد.
کد خبر: ۹۱۱۴۰۴۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، گفت: ۲۵۰ کانون خادمیاری همزمان با سراسر کشور در مازندران فعال شد.
اسماعیل امامزاده با بیان اینکه این تعداد تا پایان امسال به ۸۵۰ کانون خواهد رسید، افزود: از این ۸۵۰ کانون ۵۰۰ کانون محلی و ۳۵۰ کانون تخصصی است.
امامزاده گفت:کانون‌های محلی در محلات مختلف شهر‌ها و روستا‌ها محرومان هر منطقه را شناسایی و به آنان خدمات ارائه می‌کنند و کانون‌های تخصصی نیز در ۲۶ عرصه از جمله عرصه های فرهنگی فعالیت های تخصصی دارند.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران افزود: ۱۰ هزار و ۳۳۲ مازندرانی تا اول اسفند ماه جاری در سامانه کانون خادم یاری ثبت نام کردند که ۸ هزار نفر آنان کشیک حرم مطهر رضوی در مشهد هستند.
وی گفت: اعضای این کانون‌ها و خادمین در ازای هرهفته فعالیت در شهرستان خود ،هر ماه یک بار کشیک حرم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) می‌شوند.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه استقبال مازندرانی‌ها از طرح خادمیاری چشمگیر بود، افزود: مازندران از لحاظ تعداد خادمیاران در مقایسه با جمعیت رتبه اول کشور را دارد.
امامزاده گفت: ۲۷ هزار خانوار مازندرانی که توسط کانون‌های خادمیاری رضوی شناسایی شدند سبد کالای اهدایی آستان قدس را دریافت کردند.
وی گفت: این سبد شامل ۱۰ قلم کالا به ارزش بیش از ۱۷۰ هزار تومان است.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی، برگزاری اردو‌های جهادی برای تعمیر و ساخت مسکن برای محرومان و اعزام زائر اولی‌ها را از دیگر فعالیت‌های این نمایندگی اعلام کرد و گفت: ۸ هزار و ۸۷۰ نفر تا اواسط بهمن ماه امسال از مازندران برای زیارت حرم مطهر امام رضا( ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.
امامزاده با بیان اینکه اجرای موقوفات برای زائران امام رضا (ع) نیز در مازندران آغاز شده است ادامه داد: خانم قایق لو زمین ۴۰۰۰ متری به ارزش ۱۲ میلیارد تومان را برای ساخت مجموعه بزرگ دارالشفا، زائرسرا و امکانات فرهنگی وقف کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها