رمضانپور: محققان مرکز آموزش سلمانشهر مازندران یافته‌ها و برنامه‌های تربیتی خود را در زمینه‌های گل و گیاه، زنبورداری، علوم دامپروری مرکبات به کشاورزان و باغداران ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۱۴۰۲۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محققان مازندرانی حدود ۲۰۰ طرح در زمینه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و دامپزشکی در دست اجرا دارند.

محمود رضا رمضانپور رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: هم اکنون ۹۰ محقق در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد پیرامون بخش‌های مختلف کشاورزی منابع طبیعی، علوم دام، دامپزشکی و آموزش فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۴۳ نفر عضو هیئت علمی هستند.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی برای اجرای هر طرح تحقیقاتی هزینه اندکی را صرف می‌کند افزود: بر اساس اعلام دانشگاه تهران حدود ۳۳ میلیارد تومان نتایج دستاورد‌های تحقیقاتی برای کشاورزان و بهره‌برداران است.

رمضانپور گفت: این مجموعه پل ارتباطی بین دستگاه‌های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، دامپزشکی و اداره کل امور دام با بهره برداران است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص دانش بنیان کردن نتایج تحقیقات و برنامه‌های کشاورزی افزود: با توجه به اقدامات و فعالیت مرکز آموزش سلمانشهر در بیش از نیم قرن و اثرات مثبت آن در بین بهره برداران این مجموعه به صورت ویژه مد نظر استان و تهران است .

وی گفت: محققان مرکز آموزش سلمانشهر یافته‌ها و برنامه‌های تربیتی خود را در زمینه‌های گل و گیاه، زنبورداری، علوم دامپروری مرکبات به کشاورزان و باغداران ارائه می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها