بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تابستان ۹۸ آغاز می‌شود

بوشهر - معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی گفت: عملیات بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تابستان آینده آغاز می‌شود و بتن‌ریزی واحد سوم نیز اواخر سال ۹۹ خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۱۳۹۷۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، محمد احمدیان عصر چهارشنبه در بازدید اعضای بیست‌وپنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: ساخت دو واحد دیگر نیروگاه اتمی بوشهر در دست اجرا است.

وی با اشاره به اجرای عملیات احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر مطابق برنامه طراحی‌شده بیان کرد: قرارداد احداث واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت هزار و ۵۰ مگاوات با کشور روسیه منعقد شد.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این قرارداد از دی‌ماه سال ۹۵ اضافه کرد: بتن ریزی واحد دوم در اوایل تابستان سال ۹۸ انجام می‌شود و بتن‌ریزی واحد سوم ۱۸ ماه بعد از آن انجام می‌شود.

وی به جنبه‌های اقتصادی احداث نیروگاه اتمی اشاره کرد و افزود: این نیروگاه نیازمند سرمایه گذاری عظیمی هستند ولی نسبت به نیروگاه‌های عادی و حرارتی صرفه‌جویی بالایی در سوخت دارند و طول زمان فعالیت باعث صرفه اقتصادی می‌شوند.

احمدیان از کاهش آلایندگی به عنوان یکی دیگر از مزایای واحدهای نیروگاه اتمی یاد کرد و ادامه داد: همچنین تسلط بر فناوری هسته‌ای و سرریز آن به سایر صنایع موجب پیشرفت سطح صنعتی کشور نیز خواهد شد.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه با تعامل نیروگاه اتمی بوشهر و صنعت اکنون بسیاری از قطعات این نیروگاه در داخل تولید می‌شود، اضافه کرد: قبلا این قطعات از روسیه وارد کشور می‌شد.

وی با اشاره به تکلیف پیمانکار واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر برای استفاده حداکثری از توان داخلی، تصریح کرد: تنها در صورتی باید قطعه وارد شود که امکان تامین آن در داخل وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات