خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس کل دادگستری فارس خطاب به کارمندان و قضات جدیدالاستخدام:
رئیس کل دادگستری فارس خطاب به کارمندان و قضات جدیدالاستخدام در فارس گفت: اگر خواستار موفقیت درکار خود در دستگاه قضایی هستید باید اخلاص در عمل و صداقت در گفتار را سرلوحه کار خود قرار دهید.
کد خبر: ۹۱۱۳۹۴۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس در افتتاحیه دوره آموزشی و توجیهی بدو خدمت ۳۷۹ نفر از کارکنان جدیدالاستخدام دادگستری این استان خطاب به کارمندان جدیدالاستخدام دادگستری استان فارس تأکید کرد: ما در قبال همه مردم مسئول هستیم و اگر خواستار موفقیت درکار خود در دستگاه قضایی هستید باید اخلاص در عمل و صداقت در گفتار را سرلوحه کار خود قرار داده و در همه شئون زندگی به یاد خداوند باشیم.

وی با بیان اینكه جمهوری اسلامی به شما اعتبار و ارزش داده و زمینه حضور شما را در دستگاه قضایی فراهم کرده است، بر داشتن روحیه انقلابی تأکید کرد و گفت: بر آنچه انقلاب اسلامی بر اساس آن پایه‌ریزی شده است پایبند باشید و در حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) تلاش کنید و با تبعیت از ولایت مطلقه فقیه با روحیه انقلابی در دستگاه قضایی خدمت کنید.

وی، روحیه انقلابی در دستگاه قضایی را خدمتگزاری به مردم، بی تفاوت نبودن نسبت به کار مردم و همچنین خدمت‌رسانی و اختصاص وقت در جهت رفع مشکلات مردم دانست.

القاصی‌مهر در ادامه سخنان خود نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه هر دستگاه دانست و گفت: در هر سیستم و مجموعه‌ای به‌ویژه دستگاه قضایی نیروی انسانی موفق و کارآمد سبب توسعه، کارآیی و بهره‌وری بیشتر می‌شود.

وی افزود: عرصه خدمت در دستگاه قضایی بسیار مهم و خطیر است و تعدد وظایف و تکالیف، مسئولیت شاغلین در این مجموعه را سنگین‌تر کرده است بنابراین باید زمینه گرایش به معنویات و ارتباط با خداوند متعال بیشتر تقویت شود چرا که کار در مجموعه قضایی و تکلیفی که برعهده شما گذاشته خواهد شد بسیار مهم، خطیر و حساس خواهد بود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس اظهار كرد: امروز با تلاش ریاست قوه قضائیه و سایر مسئولان ارشد این قوه زمینه حضور و خدمت ۳۷۹ نفر از جوانان تحصیل کرده نسل جدید که از رویش‌های انقلاب اسلامی و دارای استعداد، قابلیت و توانایی‌های علمی و عملی بیشتری نسبت به دیگر رقبای خود بوده‌اند، در دادگستری استان فارس فراهم شده است.

القاصی‌مهر با بیان اینکه در طی ۳ سال گذشته دادگستری استان فارس توانسته است برخی از نیازهای منابع انسانی خود را از طریق جذب و به کارگیری قضات و کارمندان شایسته فراهم کند، گفت: به منظور خدمت هر چه بیشتر به مردم و ارتقای دستگاه قضایی در طی سه سال گذشته در مشاغل قضایی در مجموع شاهد افزایش ۵۵ درصدی به کارگیری قضات بوده‌ایم.

رئیس كل دادگستری فارس، همچنین از افزایش کارکنان اداری مجموعه قضایی استان از ۲۸۰۰ نفر به ۴۳۰۰ تن خبر داد و افزود: این کارکنان در پست‌های مختلف جذب و مشغول به کار شده‌اند.

القاصی‌مهر، کار در سیستم قضایی را کار فکری و تخصصی و دارای مهارت‌های خاص ارزیابی كرد و گفت: لازمه کار در دستگاه قضایی داشتن دانش و تجربه لازم است و بدین منظور باید توانمندی‌های لازم و مورد نیاز خود را تقویت کنید و خود را با مجموعه تطبیق دهید و آموزش‌های لازم را کسب كنید.

وی با اشاره به اینکه جنس کار در دستگاه قضایی با سایر دستگاه‌ها متفاوت است، گفت: کار در مجموعه قضایی رسیدگی به حساس‌ترین مسائل و امورات مردم یعنی تصمیم‌گیری درباره جان، مال، ناموس و آبروی مردم است و همین امر باعث تفاوت جنس کار در این مجموعه شده است بنابراین باید از همان شروع و آغاز خدمت سعه صدر خود را افزایش داده و با حُسن خلق و تکریم و احترام با مردم برخورد کنیم و خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها