همزمان با سراسر کشور فعالیت 114 کانون خادم یاری آستان قدس رضوی در استان چهارمحال و بختیاری شروع شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۹۴۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین افتتاح کانون های خادم یاری آستان قدس رضوی به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.

در استان چهارمحال و بختیاری نیز همزمان با این مراسم،  24 کانون تخصصی و 90 کانون محله ای طرح خادم یاری آستان قدس رضوی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در آیین افتتاح متمرکز این کانون ها، گفت: باید تلاش شود تا این کانون ها در کنار سایر نهادهای فعال در این حوزه نظیر کانون های مساجد، نقش سازنده و مؤثری ایفا کنند و از موازی کاری آنها دوری شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، طرح خادم یاری را از طرح های شایسته برشمرد که می تواند نقش مهمی در اتصال مردم به بارگاه حضرت امام رضا علیه السلام داشته باشد و افزود: بهره مندی از فیض زیارت امام رضا (علیه السلام) تنها به حرم ایشان محدود نمی شود و عاشقان این امام کریم می توانند در دورترین مناطق هم در جهت خدمت به فرهنگ رضوی گام بردارند.

بهروز مردانی نژاد، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: تاکنون سه هزار نفر در استان تقاضای خادم یاری داده اند که از این تعداد برای یک هزار و 400 نفر مراحل گزینش و تشکیل پرونده انجام شده است.

مردانی نژاد، با اشاره به امدادرسانی خادم یاران رضوی به محرومان استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 600 بسته مواد غذایی بین خانواده های نیازمند استان توزیع شده  و همچنین؛ پنج هزار و 600 زائر اولی طی سال جاری به  منظور زیارت حرم مطهر امام رضا (علیه السلام ) به مشهد مقدس اعزام شده اند.

گفتنی است: کشیک در حرم مطهر هشتمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایت، خدمت رسانی در شهر و روستاهای هدف پیرامون عرصه های فرهنگی، عمرانی، سلامت و ...، از دیگر خدمات خادم یاران رضوی است.

ارسال نظرات