بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي را مي‌توان مانيفست انقلاب اسلامي در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامي دانست که نقشه راه انقلاب اسلامي به حساب مي‌آيد و تمسک به آن مي‌تواند چراغ راه آينده کشور باشد[...]
کد خبر: ۹۱۱۳۹۰۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي را مي‌توان مانيفست انقلاب اسلامي در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامي دانست که نقشه راه انقلاب اسلامي به حساب مي‌آيد و تمسک به آن مي‌تواند چراغ راه آينده کشور باشد.

مخاطبان اصلي اين بيانيه همان‌طور که با صراحت در آن اشاره شده، جوانان ايران‌زمين‌ هستند که آينده روشن نظام اسلامي به دست آنان محقق شده و تداوم راه طي شده به سوي آرمان‌هاي بلند نظام جمهوري اسلامي از سوی ايشان دنبال خواهد شد.

اعتماد به جوانان را بايد در مباني نظري و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامي به جوانان دنبال کرد. نگاهی که جوانان را شايسته پرچمداري تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در دهه‌هاي آتي مي‌داند. اين اعتماد محصول تفکري نو در معظم‌له نيست و ايشان ساليان متمادي است که به روش‌های گوناگون بر اين حقيقت تأکيد دارند. به واقع، رهبر معظم انقلاب اسلامي را مي‌توان يکي از مناديان شعار جوان‌گرايي در مديريت کشور دانست. معظم‌له در اين عرصه پيشگام بوده و اين رويکرد را مي‌توان در انتصابات سالهاي اخير ايشان نيز مشاهده کرد.

اعتماد به جوانان برآمده از ويژگي‌هايي است که در ذات جواني نهفته است و اين تنها مختص جوانان مؤمن انقلابي مسلمان نيست. به همين دلیل،‌ رهبر حکيم انقلاب اسلامي حتي در تحولات جهاني نيز نگاه به جوانان دارند و آنان را مبدأ تحول و تکاپو در سطح بين‌المللي مي‌بينند. نامه‌نگاري تاريخي رهبر معظم انقلاب اسلامي به عموم جوانان در کشورهاي غربي برآمده از همين نگاه است.

يکي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي جواني نشاطي است که محصول انرژي بالا، سلامت جسم و روح، قدرت و شجاعت، جرئت و ريسک‌پذيري و اميد به آينده در دوران جواني است. همين ويژگي و خصلت است که در عرصه پيشرفت و آباداني کشور مي‌تواند به کار آيد و کشور را چند گام به جلو براند.

ملاحظه ديگر در زمینه جواني، نسبت ميان جواني و خلاقيت و نوآوري است. جوانان در اوج آمادگي براي نوآوري و ابتکار به سر مي‌برند و اين همان مؤلفه ارزشمندي است که نظام اسلامي در دهه پنجم حيات خود به آن نيازمند است.

خلاقيت در جواني آنگاه که با پشتکار و تلاش همه‌جانبه که آن هم در جوانان بيش از ديگران يافت مي‌شود، همراه شود و آنگاه که علم و دانش و تفکر نيز به کمک آيد، مي‌تواند به مثابه موتور محرکي براي تحول کشور عمل کرده و عقب‌ماندگي‌هاي چندين دههاي کشور را جبران کند.

منبع: سایت بصیرت

ارسال نظرات