رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ ، حدود ۵۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۶۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، بهروز اسودی در یکصد و سی و سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ و بمنظور رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار ، ۲۴۲ واحد تولیدی استان تاکنون موفق به دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۵۴۴۰ میلیارد ریال از بانکها شده اند.

وی افزود : از مجموع این تعداد واحد تولیدی که تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند ، ۷۶ واحد به ارزش ۴۹۶۰ میلیارد ریال سهم صنعت و ۱۶۶ واحد به ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال سهم کشاورزی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این نشست نیز با تصمیم اعضای کارگروه ۱۲۴ واحد تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۲۴۱۰ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که با پرداخت این مبلغ تسهیلات زمینه اشتغال ۳۳۵ نفر فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۷۴۰ واحد تولیدی استان متقاضی تسهیلات رونق تولید شده اند که با همکاری و همراهی بانکهای عامل، ۶۰۵ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۴هزار میلیارد ریال به بانکها معرفی شده اند.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست عنوان کرد: در این جلسه گزارش عملکرد بانکهای عامل در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات بررسی و آخرین ابلاغیه ها و آئین نامه های دریافتی ارائه شد.

بهروز اسودی با اشاره مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی استان خاطرنشان کرد: در این نشست مشکلات بانکی و مالیات ، زیربنایی و تامین اجتماعی شش واحد تولیدی اتومبیل سازی فردا ، آسیا لنت ، نمک سینا ، پارسیان پلاستیک پژوهان ، سیمان بیارجمند و کشت و صنعت نانا بررسی و درجهت رفع موانع پیش رو تصمیم گیری شد.

وی اذعان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۶۹۹ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع ۱۶۰۷ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا می باشد.

بهروز اسودی با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه اذعان داشت: ۴۴ درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات ، ۱۸درصد مربوط به امور زیربنایی ، ۱۶درصد مربوط به امور مالیاتی ، ۱۱درصد مربوط به تامین اجتماعی و مابقی سایر می باشد.

ارسال نظرات