خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خبر داد؛

بهره‌مندی هزار و 217 مددجوی مناطق محروم از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین ارائه خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای به مددجویان ساکن در مناطق محروم تحت حمایت کمیته امداد قزوین را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۰۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد ارائه خدمات به مددجویان در مناطق محروم است، گفت: طی 9 ماهه سال جاری هزار و 217 نفر از مددجویان ساکن در این مناطق از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ‌منظور ارتقاءسطح دانش مهارتی مددجویان ارائه می‌شود، افزود: کارگاه‌های آموزشی در رشته های تابلو فرش، گلیم بافی، قالی بافی، پرورش گیاهان دارویی، پرورش ماهی، خیاطی، چرم دوزی و رایانه اجرا شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: سیاست توانمندسازی مددجویان با رویکرد رفع محرومیت و ارتقای وضعیت معیشتی مددجویان اجرا می شود تا مددجو با توانمندی اقتصادی دیگر نیازی به کمک دیگران نداشته باشد.
وی گفت: ارائه بسته تشویقی و حمایتی برای کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کار بگیرند رویکردی است که با جدیت دنبال می شود و هر کارفرما می تواند به ازای اشتغال هر مددجو برابر ضوابط ، 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کند.
دهقانی توضیح داد: کمیته امداد به مدت دو سال حق بیمه سهم کارفرما را برای مددجویان بکارگیری شده پرداخت می کند که این امر پیش از این تنها برای واحدهای تولیدی بود ولی در حال حاضر واحدهای کوچک تولیدی و حتی اصناف نیز برای بیمه مددجویان بکارگیری شده از این تسهیلات بهره مند می شوند.
وی یادآورشد: اشتغال مددجویان گام جدی در توانمندسازی است چراکه زمینه ارتقای معیشت و کاهش وابستگی انها را فراهم می کند و این گام در سایر ابعاد زندگی آنها نیز تأثیرگذار خواهد بود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار