150 کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در استان مرکزی روز چهارشنبه در ویدئوکنفرانسی همزمان با سراسر کشور با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در استان مرکزی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۰۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ مراسم افتتاحیه کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور که امروز آغاز فعالیت 2000 کانون در 31 استان کشور به طور رسمی آغاز شده است با حضور جمعی از خادمان حرم مطهر رضوی استان برگزار شد.

محمد حسن آصفری سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی در این خصوص گفت: این مراسم با حضور خادمیاران رضوی که از اقشار مختلف مردم از جمله خانواده های شهدا،دانشجویان،روحانیون،وکلای دادگستری،مهندسین،نیروهای نظامی و بسیجیان گرامی و اقشار دیگر با تخصص های مختلف در اراک برگزار شد.

وی اظهار داشت: خادمیاران رضوی در طی این چهار سال گذشته با توجه به درخواست هایی که برای خادمی حضرت رضا(ع) داشتند در یک فرآیندی متمرکز جذب این مرکز شده اند که بخشی از خدمتشان را در مساجد و محله هابا اقدامات محرومیت زدایی که با توجه به نیازهای آن منطقه قبلا شناسایی شده اند انجام می دهند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی بیان کرد: بخش دیگری از اقدامات دیگری که توسط این خادمیاران انجام می شود در مشهدالرضا است و هنگامی که به شهر مقدس مشهد مشرف می شوند در قالب خادمی به صحن های مختلف حرم مطهر هدایت می شوند.

وی ادامه داد: استان مرکزی در سال گذشته اقدامات و فعالیت های شاخصی در زمینه های محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان انجام داده است که در مجموع دوازده هزار و پانصد و پنجاه و شش نفر را در قالب زائران رضوی به مشهد اعزام کرده ایم.

آصفری در همین خصوص توضیح داد: همچنین اقدامات شاخص دیگری چون 300 فقره وام به مبلغ سه میلیون تومان،100 مورد کمک بلاعوض،50 مورد وام ضروری،برگزاری تلاوت کرسی های قرآن در مساجد مختلف شهر،افتتاح 150 مورد کانون های خادم یاری در محله ها و منطقه های مختلف،توزیع 777 مورد سبد کالا در بین نیازمندان،900 مورد توزیع سبد کالا در ماه مبارک رمضان،ذبح 133 رأس گوسفند از نذورات مردم در اختیار محرومین قرارگرفته،توزیع 12 هزار پرس غذا در ماه مبارک رمضان بین محرومین و نیازمندان، توزیع بیش از 175 مورد کارت های هدیه در بین بیماران صعب العلاج و نیازمند،تهیه 54 مورد جهیزیه برای نیازمندان و 300 میلیون تومان وام اشتغال زایی در بین مناطق مختلف استان انجام شده است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی در پایان با اشاره به برنامه های آینده این مرکز خاطر نشان کرد: تلاش داریم در راستای محرومیت زدایی و خدمت به نیازمندان در آینده برنامه های جدی تر داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت آستان قدس رضوی برای محرومین به نحو احسن کاری انجام دهیم و باری را از دوش آنها سبک تر کنیم.

همچنین در پایان این مراسم حکم 150 مسئول کانون های خادم یاری رضوی استان مرکزی نیز به آنها اعطا شد.

ارسال نظرات