خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی نماز را سمبل شجره طیبه پرستش و شکوفه زیبای عبودیت دانست و گفت: عبودیت یعنی احساس پرستش و انتخاب عبودیت حق است که نتیجه آن رشد یافتگی و خداوندگاری و صاحب کمال شدن است.
کد خبر: ۹۱۱۳۷۸۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله  سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در اولین همایش ملی نماز، هویت و جوانان در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: نماز یک موضوع مسقل نیست بلکه شجره ای است که ریشه آن در نهاد خلقت انسان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پرستش اصلی ترین شاخصه ای است که در وجود انسان است گفت: انسان به گونه ای خلق شده است که از زیر بار این احساس نمی تواند بیرون بیاید لذا آنهایی که تصوردارند از چهارچوبه عبودیت خارج شدند اشتباه می کنند چرا که حس پرستش حتی در کفار وجود دارد.

 آیت اله عبادی با بیان اینکه توحید دعوت به پرستش حق است افزود: انسان برای کمال آفریده شده  و آن پرستشی حق است که مسیر کمال باشد و لذا هر پرستش در هر قالبی عین ذلت و بدبختی الا پرستش حق که به انسلان کمال می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  نماز را سمبل شجره طیبه پرستش در انسان و مظهر کمال انسانی  دانست و تصریح کرد: عبودیت یعنی احساس پرستش و انتخاب عبودیت حق است که نتیجه آن رشد یافتگی و خداوندگاری است یعنی صاحب شدن کمالات است .

وی اظهار داشت: خداوندگاری مصداق و نمادی است از آنچه خداوند متعال به قدرت ذات انجام می دهد و انسان می تواند با عبودیت آن را  صورت آینه و عرضی انجام بدهد لذا همواره در هر عبادتی انگیزه باید قرب باشد و اگر این گونه نباشد  عبادات ضایع است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه قرب شرط صحت است، افزود: در قرب انسان به خدا سخن از جسم، ماده و متراژ نیست بلکه سخن در مقیاس بالا و ذات ربوبی که وجود مطلق است وانسان به هر میزان از کمال  که بتواند نایل شود  به قرب معنوی  رسیده است.

 وی با بیان اینکه نماز شکوفه زیبای عبودیت است ادامه داد: عبودیت تنها نماز نیست و انسان حکیم با قرب به خدا زندگی پیش می برد وهر کاری با قرب و برای خدا باشد عبادت است و خارج از عبودیت الهبی زندگی قصبی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اولین اثر قرب درعبودیت این است که خداوند به آن بنده ابه کمال و تواضع رسیده حس تمییز و تشخیص عنایت می کند و دستش را می گیرد لذا انسان بنده اگر چه سواد کلاسیک نداشته باشد اما اشتباه  نمی کند .

آیت الله عبادی با بیان اینکه قرب حاصل عبادت است عنوان کرد: دومین قدم  در رسیدن به قرب اللهی تسلط بر خویش است وانسانی که گرفتار وهم و خیال است نمی تواند تمرکز پیدا کند لذا قرب این است که سالک راه  بر خویشتن مسلط می شود.

 وی ادامه داد: بالاتر از همه اینها مرتبه ای است که استعداد انسان به فعلیت درمی آید و شخص واجد کرامت و معجزه می شود و کار خدایی را با اذن خدا انجام می دهد و تسلط روح بعد از مرگ برانسان نمی گزارد جسم  او متلاشی و نابود شود همان گونه که بزرگان و شخصیتهای عظیم بعد از صدها سال بدنها شان تازه است  چرا که قدرت روح نمی گزارد بدن از بین برود.  

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها