حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: دشمن در شرایط کنونی با مواضع سیاسی ما هم حاضر شدند کاری نداشته باشند اما توجه امروز آنها به سبک زندگی ما است، این سبک زندگی دایره بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۱۳۷۶۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

دشمن سبک زندگی ما را نشانه گرفته است/ بیشترین تاکید رهبری در «گام دوم انقلاب» به سبک زندگی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون انقلابی استان بوشهر با موضوع «نقش حوزه های علمیه در تحقق گام دوم انقلاب» در مصلی جمعه بوشهر اظهار داشت: شاید بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری وارد مبحث چگونه اداره کردن زندگی مردم و جامعه و مباحث بسیار حساس و اساسی شدند و اکتفا به جهت گیری‌ها و حفظ مبانی و اعتقادات و حفظ ارزش‌ها و اصول نشدند بلکه وارد چگونگی‌ها شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طلاب برای ورود به این مسائل نیاز به یک سری دانش‌هایی دارند گفت: مقام معظم رهبری از زمانی که شعارهای توخالی سیاسی سر داده شد فرمودند علم و دانش پایه قدرت است و دانشگاهها باید تولید علم کنند؛ در حوزه‌های علمیه نسبت به تولید علم برای سبک زندگی خیلی عقب هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع سبک زندگی پرداخته و آن را آنقدر بزرگ تلقی کردند و گفتند که این را باید جداگانه راجع آن با شما صحبت کنم.

پناهیان مهمترین عامل صدمه زدن به به دانش آموزان در دوران دبیرستان را بیکاری عنوان کرد و افزود: امروزه کار انقلابی در دبیرستان‌ها این است که زمینه کارآفرینی و کارآموزی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم و به جزئیات چگونه زندگی کردن وارد شویم چون فضای مجازی می‌تواند به آنها آسیب بزند.

وی اظهار داشت: بخشی از سبک زندگی به اخلاق و عقل برمی‌گردد اما بخشی از آن درایت می‌خواهد، ما در کنار مساجد کارآفرینی و کارآموزی را برای جوانان یک امر ارزشی بدانیم.

این کارشناسی مذهبی به رسالت علما اشاره کرد و ابراز داشت: بخشی از رسالت عالمان دینی تبلیغ دین و هدایت سیاسی است افزون بر این مقام معظم رهبری یکی دیگر از مسؤولیت‌های عالمان دینی را رهبری اجتماعی به معنای برنامه ریزی برای چگونه اداره کردن جامعه می دانند؛ طلاب نباید خود را به مبانی و اعتقادات محدود کنند و نسبت به چگونه زندگی کردن کاری نداشته باشند، این خود به نوعی سکولاریسم است و با چند شعار انقلابی نمی‌توان کاری را انجام داد.

پناهیان تاکید کرد: حوزه علمیه اگر بخواهد به رسالت خود بپردازد نیاز به یک سری آموزش‌ها و سلسله تولید علم دارند. نمی‌شود که یک طلبه از دانش مدیریت اطلاع نداشته باشد و بخواهد انقلاب پیشرفت کند.

وی گفت: دشمنان سال‌ها متوجه شدند که نمی‌توانند از نظر عقیدتی به ما حمله کند چون می‌دانند علمای حوزه ایستاده‌اند و شبهه افکنی آنها ثمری ندارد؛ آنها در شرایط کنونی با مواضع سیاسی ما هم حاضر شدند کاری نداشته باشند اما توجه امروز آنها به سبک زندگی ما است، این سبک زندگی دایره بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تایکد کرد: اگر بخواهیم انقلاب را کمک کنیم این گام دوم را باید گام به گام همراه مقام معظم رهبری برداریم و بیشترین تاکید رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به سبک زندگی است همان مسئله‌ای که مورد توجه دشمن است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات