عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس می گوید اختصاص ۱۴ میلیارد دلار به کالاهای اساسی تمام نیاز و مایحتاج زندگی روزمره مردم را تامین نمی کند و باید حقوق ها افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۹۱۱۳۷۰۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تورم و کاهش ارزش سبد خانوارها به خصوص کارگران گفت: در کل وقتی تورم بالا برود و اقشار ضعیف و کارگران بیشترین آسیب را می بینند، در دولت، مجلس و کمیسیون تلفیق سعی کردیم تاجایی که امکان دارد به شکل گلوبال از این فشار کم کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 در مجلس ادامه داد: از این رو در بودجه سال آینده 14 میلیارد دلار برای خرید کالاهای اساسی در نظر گرفته شد، وقتی اجناس ارزان، خارج از مسیر تورم و با قیمت واقعی به دست خانواده های آسیب پذیر و قشر ضعیف جامعه برسد تا حدودی از فشار بر این خانواده ها کاسته می شود.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه تنها کار حمایتی بودجه سال 98 ارائه بسته حمایتی نیست، بیان داشت:  از سوی دیگر 8 هزار و 400 میلیارد تومان برای فقر زدایی افرادی که تحت پوشش دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند، اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: این بسته ها  و اعتبارات حمایتی و فقر زدایی بر تمام ابعاد زندگی اقشار ضعیف برای مقابله با گرانی ها و تحریم ها تاثیر ندارد، چرا که با بسته حمایتی یا بودجه فقرزدایی نمی توان تمام مایحتاج یک زندگی متوسط را تامین کرد.

فرشادان با بیان اینکه مایحتاج زندگی مردم در قالب بسته های حمایتی تامین نمی شود، اظهار داشت: اعتقاد دارم که باید تغییراتی در اعداد و ارقام حقوق های سال آینده اتفاق بیفتد، باید تلاش کنیم تا کمترین فشار به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه وارد شود، قطعا مجلس برای این موضوع گامی بر می دارد.

ارسال نظرات