خبرهای داغ:
رئیس مجمع عالی بسیج استان همدان چهل سالگی را دوران تکامل ارتباط بین علم و عقل بشر دانست و گفت: چهل سالگی انقلاب نیز باید دوره تکامل رفتارهای مسئولان در چارچوب علم و عقل باشد.
کد خبر: ۹۱۱۳۶۴۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

چهل سالگی انقلاب باید زمان تکامل عقل و علم مدیران باشد/ بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» تعیین‌کننده تکلیف مردم و مسئولان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نشست سیاسی ویژه تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» با حضور کارکنان و سربازان تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان در این یگان برگزار شد.

رئیس مجمع عالی بسیج استان همدان ضمن گرامیداشت آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیانیه مهم رهبری درباره «گام دوم انقلاب» بسیار راهبردی و تعیین کننده تکلیف مسئولان و مردم کشور است.

پروفسور محمدعلی زلفی‌گل چهل سالگی را دوران تکامل ارتباط بین علم و عقل بشر دانست و خاطرنشان کرد: چهل سالگی انقلاب نیز باید دوره تکامل رفتارهای مسئولان در چارچوب علم و عقل باشد.

وی اظهار داشت: وقتی انقلاب چهل ساله شده است انتظار می‌رود مدیران جامعه از رفتارهای ناعاقلانه و غیر علمی و هزینه‌های اضافی از جیب مردم پرهیز کنند.

این چهره ماندگار علمی کشور افزود: پیشگیری از مشکلات و بکارگیری علم و عقل تجربی در امر حکومت‌داری بسیار مهم است، بطور مثال اگر در سیاست خارجی و اقتصاد عاقلانه و عالمانه عمل می‌شد شاهد مشکلات امروز کشور نبودیم و بالعکس چون در امور نظامی و دغاعی عاقلانه و جهادی عمل کرده‌ایم در سطح بالایی از اقتدار جهانی ایستاده‌ایم.

وی گفت: در مذاکرات و برجام به گونه‌ای رفتار شد که کشور و ملت ضرر کرد و امروز دست اندرکاران سیاست خارجی کشور معترف هستند که برجام خسارت محض شد.

زلفی‌گل بیان داشت: در عرصه اقتصادی نیز همین طور است، اگر به راهکارهای کارشناسان و سیاست اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد هرگز به مذاکره و تعامل با دشمنان کشور ناچار نبودیم.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف به بیان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های حوزه علمی در دوران انقلاب پرداخت و تأکید کرد: رتبه‌های جهانی و پیشرفت سریع علمی و پزشکی کشور غیر قابل توصیف و در جهان بی‌مانند است.

این استاد بسیجی نمونه کشوری افزود: زمانی بود که بیماران ما به‌خاطر کوچک‌ترین عمل‌های جراحی عازم خارج می شدند و یا با سختی فراوان تحت مداوای پزشکان خارجی قرار می‌گرفتند اما امروز بسیاری از بیماران خاص از سراسر دنیا برای جراحی‌های حساس به کشور ما مراجعه کرده و یا در کشور خودشان تحت درمان کلینیک و پزشکان ایرانی قرار می‌گیرند.

وی پیشرفت‌های نانو، فضایی، هسته‌ای، بیوشیمی، آزمایشگاهی و توسعه محیط‌های دانشگاهی و تعداد دانشجویان رشته‌های علمی را دارای رتبه‌ای جهانی دانست و گفت: به طور قطع ما به این سطح هم قانع نیستیم و در آموزه دینی هرچه بر پیشرفت و دانش انسان افزوده شود بیشتر احساس کمبود و ضعف می‌کند.

زلفی‌گل همچنین به مشکلات معیشتی و ضرورت اصلاح سبک زندگی و خرید مردم اشاره کرد و گفت: بنده سال‌ها در کشورهای اروپایی شاهد بودم که مردم میوه را دانه‌ای خرید می‌کنند و هیچ مواد غذایی را در خانه ذخیره نمی‌کنند و توانایی این کار را هم ندارند اما کشور ما جزو پرمصرف‌ترین کشورهای دنیا است و مردم باید در سبک خرید و مصرف خود دقت و مراعات کنند و به یاری محرومان و ضعیفان جامعه بشتابند تا جامعه و انقلاب به سلامت از مشکلات امروز عبور کند.

در ادامه این برنامه نماهنگ «گام دوم انقلاب» اکران و پخش و مقاله یکی از کارکنان یگان در زمینه چهل سالگی انقلاب نیز قرائت شد.

چهل سالگی انقلاب باید زمان تکامل عقل و علم مدیران باشد/ بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» تعیین‌کننده تکلیف مردم و مسئولان است

انتهای پیام/

ارسال نظرات