خبرهای داغ:
یکی از راوی های همراه با کاروان راهیان نور سپاه ولایت تبریزدر تشریح این عملیات گفت: در عملیات فتح المبین عراقي‌ها به گونه‌اي غافلگير شدند كه اسناد و مدارك و چمدان‌هاي محرمانه بسياري از خودشان جا گذاشتند و رفتند.
کد خبر: ۹۱۱۳۶۱۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنکار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد جلیلی افزود: ماشين‌هايشان كه در گل گير مي‌كرد رها مي‌كردند و پا به فرار مي‌گذاشتند. اگر ما در طول جنگ ده كاميون سند از عراق گيرمان آمده باشد، نه كاميون آن در همين منطقه فتح‌المبين بود.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه بیان کرد: از پل ناجيان كه عبور مي‌كني به شيارهاي معروفي مي‌رسي كه ماه‌هاي نخست جنگ شاهد حماسه‌هاي بسيار بودند؛ شيار شيخي، شيار المهدي و شيار شليكا. اين منطقه، عمليات فتح‌المبين را در خود ديده است و امتداد اين جاده مي‌رسد به سايت‌هاي رادار چهار و پنج و ارتفاعات ابوسلبي‌خات و رودخانه رفاعيه، صدام در خصوص این منطقه با غرور می گفت؛ اگر ايراني‌ها سايت‌ها را بگيرند، كليد بصره را هم به آنها مي‌دهم. فلذا برای حفظ این منطقه نيروزیادی مستقر کرده بود.

جلیلی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل اهمیت این عملیات این بود كه عراقي‌ها تا اين مرحله حالت هجومي داشتند، از اين عمليات به بعد، عراقي‌ها دست و پايشان را جمع كردند؛ ميدان مين ایجاد کردند و مجبور شدند به لاك دفاعي بروند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها