خبرهای داغ:
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه یادواره‌های شهدا روحیه سلحشوری را در نسل جدید بازآفرینی می‌کند گفت: یکی از رسالت‌های طلاب انتقال روحیه سلحشوری به نسل جدید است.
کد خبر: ۹۱۱۳۶۱۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  از قم ، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی  در یادواره شهدای روحانی در مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه شهدا عامل و مظهر اقتدار کشور هستند، گفت: ما هرچه داریم از شهدا و ایثارگران است، ما مستأجر شهدا هستیم و این کشور مال شهدا است.

وی بیان کرد: درست است که عده‌ای سر سفره حاضر آمده‌اند و نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند، ولی مطمئناً این افراد راهی به جایی نمی‌برند؛ این کشور، کشور شهدا و ایثارگران است و ما باید این اقتدار را حفظ کنیم و یکی از بهترین راه‌های حفظ آن زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه یادواره‌های شهدا روحیه سلحشوری را در نسل جدید بازآفرینی می‌کند گفت: یکی از رسالت‌های طلاب انتقال روحیه سلحشوری به نسل جدید است.

وی افزود: تا زمانی که شهدا یاد و نام خاطره‌شان هست انقلاب وجود دارد و هر جا که یاد شهدا پایان یابد آخر انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی گفت: اگر مقام معظم رهبری برگزاری یادواره شهدا را همسنگ شهادت می‌دانند به این دلیل است که تا یاد شهدا هست انقلاب هم هست.

وی تصریح کرد: به این دلیل امام حسین (ع) اهل‌بیت را با خو برد که یاد و خاطره شهدا را زنده نگهدارند؛ اگر اهل‌بیت یادواره شهدا را در نهایت غربت برگزار نمی‌کردند امام حسین (ع) فراموش می‌شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: این یادواره‌هایی که امروزه برگزار می‌شود همان نقشی را ایفا می‌کنند که کاروان شهدا ایفا می‌کردند و نگذاشتند یزید حق را بپوشاند.

وی با اشاره به اینکه عناصر انقلابی یا علمدار هستند یا علمیار، گفت: روحانیت به حکم نیابت ربوی، مأموریت ذاتی و اولیه‌اش علمداری است، زیرا که بزرگ علمدار بشریت رسول‌الله (ص) هستند و این علمداری از آن حضرت به روحانیت به ارث رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی بیان کرد: طلبه بودن بسیار مقدس است، عده‌ای پول و یا شهرت ارث می‌برند، ولی طلبه‌ها علمداری دین را به ارث برده‌اند.

در عصر انفجار اطلاعات هستیم

وی گفت: ما اگر بخواهیم به عنوان طلبه و روحانی در علمداری موفق باشید باید تحول‌گرا و به‌روز و حتی به لحظه باشیم، ما در عصر انفجار اطلاعات هستیم و لازمه آن به‌روز بودن است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: نخستین مورد از الزامات علمداری تحول‌گرایی در حوزه و روحانیت و برخورداری از دانش علمداری است؛ دانش شامل هدف شناسی، راه‌شناسی و کار بلدی است و هر طلبه‌ای که این سه را داشته باشد دانش علمداری را دارد.

وی گفت: یک علمدار ابتدا باید هدف را مشخص کند، راه رسیدن به هدف را بداند و موانع را از سر راه رهروان بردارد؛ گاهی عده‌ای روی مین‌های مسیر می‌روند به این دلیل که کسی که باید راهنما باشد به‌درستی عمل نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان اینکه این سه مرحله در هر شرایطی متفاوت است گفت: زمانی هنوز انقلاب اسلامی آغاز نشده است و امام (ره) تشکیل حکومت اسلامی در کشور را هدف قرار می‌دهد و راه و موانع را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: امروز که در حکومت اسلامی قرار گرفته این هدف تغییر کرده است، اکنون تشکیل حکومت جهانی هدف است به این دلیل که بشارت آن را به ما داده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: انقلاب اسلامی مقدمه ظهور است و نباید تردیدی در آن داشته باشید و خدا را باید شاکر باشیم که در این عصر بسترساز حکومت جهانی هستیم.

نشانه‌های جهانی شدن انقلاب خودش را نشان می‌دهد

وی عنوان کرد: به همان شکلی که انقلاب در ایران تشکیل شد، امروز در سوریه، یمن، بحرین و حتی آمریکا و همه جهان نشانه‌های جهانی شدن انقلاب خوش را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان اینکه نکته دیگر، علمداری بر نفس قبل از علمداری بر غیر است، گفت: ابتدا ما باید خودمان را مدیریت کنیم و بعد دیگران را؛ نمی‌شود که انسان خودش در راه نباشد و قادر باشد دیگران را به راه بیاورد.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در علمداری تحول‌گرا حتماً باید علمدار نفس خود باشیم ادامه داد: وقتی‌که علمدار نفس خود شدیم دیگر لازم نیست چیزی بگوییم، مردم به ما نگاه می‌کنند و بدون اینکه حرفی بشنوند راه خود را پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه مورد دیگر از الزامات علمداری پیشتاز بودن در عمل است گفت: علمداری به دو شکل است، اول اینکه علمدار در جلو قرار دارد و به بقیه می‌گوید بیایند که به آن قائد می‌گویند و شکل دوم این است که علمدار جلو نیست و تنها آدرس می‌دهد که به آن سائق می‌گویند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان این که لازمه تحول در جامعه این است که علمدار پیشتاز باشد و علمدار قاعد باشد، گفت: شهدای روحانی ۵ برابر دیگر اقشار جامعه هستند و این چنین است که می‌توانند در جامعه تحول ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: امامان ما خود در تمامی قضایا پیشرو بودند و روحانیت نیز وارث ائمه هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اشرافی گری آفت استقلال، اخلاص و دین‌داری است و از هر دری وارد شود دین از در دیگر خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ضرر اشرافی گری برای دین‌داری به اندازه ضرر فقر است گفت: این که رهبری تأکید می‌کنند که به معیشت مردم برسید و این‌قدر به بیرون نگاه نکنید این است که فقر عامل بیرون رفتن دین از خانه آدمی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی با اشاره به اینکه چهارمین مورد از الزامات علمداری روشنگری است افزود: روح تبلیغ، روشنگری است و اگر نتوانیم روشنگری کنیم مخاطب ما اقناع نمی‌شود؛ کسی که می‌خواهد روشنگری کند باید خستگی‌ناپذیر باشد که تعبیر قرآنی آن جهاد کبیر است.

وی با بیان اینکه علمدار همیشه باید جهادی و خستگی‌ناپذیر باشد گفت: ما امروز در شرایطی هستیم که بایستی موضوع روشنگری را بسیار جدی بگیریم، چون دیگران موضوع ضد روشنگری را بسیار جدی گرفته‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه در سه بخش باید روشنگری کنیم عنوان کرد: بخش اول تبیین افتخارات به‌دست‌آمده در طول ۴۰ سال گذشته است، زیرا که بسیاری از مردم این دستاورد‌ها را نمی‌دانند.

وی گفت: تبیین امید به آینده بهتر نسبت به گذشته و تبیین پیامد‌های فتنه‌های مخملی پیش رو، دو بخش دیگری هستند که باید درباره آن‌ها روشنگری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی بیان کرد: در بحث اخذ تدابیر، علمداران تحول‌گرا باید چشم و گوششان با تمام وجود به سمت تدابیر سرعلمدار باشد.

وی افزود: بیانیه رهبری یک بیانیه تشریفاتی نیست بلکه نورافکن مسیر علمداران و علمیاران انقلاب در گام دوم و سوم است و ما باید ببینیم این تدابیر چه هستند و به آن‌ها عمل کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هرجا انقلاب پیش رفته است به دلیل عمل به تدابیر رهبری بوده است و هرجا متوقف شده‌ایم به دلیل عمل نکردن به این تدابیر بوده است؛ یکی از رسالت‌های مهم ما این است که بتوانیم این مضامین را عملیاتی کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها