تعداد کل آثار که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده 3 هزار و 90 اثر است، در 5 بخش تئاتر، فیلم، ادبی، هنرهای تجسمی، موسیقی و در موضوعات آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ سلامت، ازدواج، حمایت از کالای ایرانی و بخش آزاد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۳۶۰۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، ظهر امروز نشست خبری با حضور روح‌الله استاک، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر هاشمی مسوول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایلام و جمعی از اصحاب رسانه استان در سالن دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.

در این نشست روح‌الله استاک معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام راه پیشرفت کشور را توسعه فرهنگی و هنری دانست و گفت: نقش رسانه در توسعه پایدار کشور فوق‌العاده موثر است.

وی افزود: هرگونه برنامه ریزی و اعمال تصمیم در مورد قشر فرهیخته دانشجو، بایستی با حساسیت‌های شدید صورت پذیرد، و از اعمال سلیقه‌هایی که به هر نحو بر روحیه و توانایی‌های آن‌ها لطمه وارد می‌کند، خودداری کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با توجه به افزایش 50 درصدی بودجه در سال اخیر برای امور فرهنگی, آمار فعالیت‌های اخیر دانشگاه را چنین بیان کرد: بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه با اعتبار 1 میلیارد و 500 میلیون تومان در تابستان امسال، باز‌سازی خانه فرهنگ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، احداث مجتمع آموزشی آیت‌الله رفسنجانی، افتتاح سالن تیر اندازی شهید صیاد شیرازی در 8 اسفند ماه و بهره‌ برداری  از زمین چمن دانشگاه در هفته آینده انجام می‌شود.
 
وی در ادامه به یکی از بیانات رهبر انقلاب در مورد «نبود فرهنگ کار جمعی در کشور» اذعان کرد: برای اصلاح این امر به افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی از 10 کانون فرهنگی در سال 96 به 15 کانون فرهنگی در سال 97, افزایش تعداد انجمن‌های علمی از 9 انجمن علمی در سال 96 به 16 انجمن علمی در سال 97, افزایش نشریات فرهنگی از 7 نشریه در سال 96 به 15 نشریه در سال 97 می‌توان اشاره کرد.

استاک خاطر نشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری سیب، سال 94 در دانشگاه علوم پزشکی در مساحت 2 متر مربع شروع به فعالیت کرد و سومین سال برگزاری این جشنواره در سال 97 بر پایه ارتباط متقابل بر داشته‌های تمام دانشجویان استان فردا افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد کل آثار که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده 3 هزار و 90 اثر است، که در 5 بخش تئاتر، فیلم، ادبی، هنرهای تجسمی، موسیقی و در موضوعات آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ سلامت، ازدواج، حمایت از کالای ایرانی و بخش آزاد برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگی هنری سیب، فردا با حضور استاندار ایلام و مسوولان ارشد استانی در دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و اختتامیه این جشنواره چهارشنبه هفته آینده ساعت 19 در سالن شهدای جامعه پزشکی و با تقدیر از 140 نفر برگزیده برگزار می‌شود

 

 

ارسال نظرات